10 неща, които научихме в Бахрейн

Краят на първата тестова сесия Бахрен донесе очаквани и не толкова очаквани резултати, както и поредните обяснения, че все още е рано да правим каквито и да е изводи за разпределението на силите във Формула 1 преди началото на сезона в средата на март в Австралия. Но, въпреки всичко, трябва да направим една важна уговорка - до началото на сезона остават 19 дни и само още един тест в Бахрейн, така че видяното през миналата седмица най-малкото посочва посоката, в която върви развитието на новите болиди.

И така, 10 неща, които научихме от тестовете в Бахрейн през миналата седмица.

1. Новите турбо двигатели се обслужват трудно и още по-трудно се сменят. В петък в Marussia решиха да сменят мотора в колата на Макс Чилтън, който беше завъртял едва четири обиколки. Предполагаше се, че това ще отнеме час-два, но се оказа работа за цял ден. Естествено, тимовете ще се справят все по-бързо с подобни операции, тъй като V6 моторите са все още нещо ново за тях, става въпрос за два пъти по-дълго време за смяната им в сравнение с миналата година. Така че, ако някой има проблеми с двигателя в третата свободна тренировка в събота сутрин, може да се окаже, че няма да успее да старта на квалификацията.

2. Също в петък от бокса на Ferrari признаха, че имат проблеми със системата, събираща телеметрични данни от колата на Кими Райконен. Телеметричната техника е същата като през 2013, но отстраняването на тези проблеми остави финландеца в бокса за доста дълго време. В същото време инженер от друг тим обясни, че и във Ferrari и в Sauber имат проблеми с прекъсването на моторите на болидите им, тъй като по някакъв начин се оказва, че има гориво, което директно попада в ауспуха - проблем, който не се прояви на „Херес".

3. Третият пилот на Williams - Фелипе Наср дойде в тима със сериозни спонсори, които са готови да го подкрепят, за да стане титулярен съотборник на новата звезда на тима Фелипе Маса. Наср навъртя доста обиколки в събота и може би ще започне сезона като най-добре подготвения тестов пилот. Валтери Ботас може би трябва да се притеснява за мястото си в тима, макар че още е рано за подобни анализи.

4. Новите двигатели работят по-тихо от своите атмосферни V8 предшественици - така пилотите чуват по-добре инструкциите, които получават по радиото от бокса. В същото време обаче налице са и смущения в радиовръзката, идващи от многото електрически системи на борда на новите коли.

5. Нико Розберг вече успя да смълчи критиците, които смятаха, че новите коли ще са доста по-бавни от болидите, които гледахме до края на сезон 2013. В събота сутринта Нико постигна 1.33,283 минути за обиколка, което е с по-малко от секунда по-слабо време от това, което му осигури първата позиция в квалификацията в Бахрейн през 2013 - 1.32,330 минути. Люис Хамилтън обясни, че новите коли са по-бавни и по-нестабилни в бързите завои, но пък са по-бързи на правите.

6. В събота пристигнаха много нови части за колата на Lotus - поръчани и произведени в последния момент. В този ден Е22 навъртя 59 обиколки и това превърна Lotus в тим №1 сред тези, които ползват мотори на Renault. В последния ден от тестовете четирите отбора с двигатели Renault записаха общо 114 обиколки. Тимовете с мотори на Ferrari постигнаха 92 обиколки, а тези с двигатели на Mercedes - 261 тура.

7. След осем тестови дни само два тима досега успяха да направят симулации на състезателна дистанция - Mercedes и McLaren. До началото на сезона остават още едва 4 тестови дни, пак в Бахрейн. В състезателно темпо и със 100 килограма гориво на борда W05 и МР4-29 се оказаха с около 8 секунди на обиколка по-бавни от постиженията, които постигнаха в симулациите на една квалификационна обиколка.

8. Тимовете, работещи с Renault показаха интересно непостоянство. В първия ден най-добро време сред тези отбори записа Red Bull - напълно очаквано. Във втория обаче на върха на това мини класиране се оказа новата кола на опашкаря Caterham. През третия ден дойде ред на Toro Rosso, а в четвъртия - на Lotus.

9. Ненадеждните болиди за сезон 2014 може да се окажат сериозно предизвикателство и дори опасност за маршалите в първите състезания. На тестовете всеки дефектирал автомобил се прибира от механиците и инженерите на тима, но като започнат състезанията, това ще правят маршалите на пистата. Някои вече се опасяват, че сложните електрически системи може и да изненадат неприятно някои от тях. Особено тези, които са склонни към самозапалване, след като са работили повече време при много висока температура и прегряване.

10. Ако в събота беше приложено позабравеното правило за 107% и след това трябваше да се оформи стартова решетка, то колата на Red Bull нямаше да се класира. Дениъл Рикардо постигна 1.39,837 минути, доста над 107% от времето на Нико Розберг от 1.33,283 минути.

Новините

Най-четените