Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хамилтън: Трябваше да напусна McLaren

Хамилтън напуска McLaren, за да търси ново предизвикателство
Хамилтън напуска McLaren, за да търси ново предизвикателство

От петък насам Люис Хамилтън е един от най-мълчаливите хора във Формула 1 - в края на миналата седмица Mercedes обяви, че световният шампион идва на мястото на легендата Михаел Шумахер, а от McLaren веднага потвърдиха, че наемах Серхио Перес за съотборник на Дженсън Бътън. Само Петер Заубер намекна, че може да има интерес към Михаел, но това се оказа само предположение.

Докато тези новини разтърсваха Формула 1, Хамилтън, който остана в Азия след Гран при на Сингапур, продължаваше да мълчи. 27-годишният пилот дори не се изкуши да сподели мнение за новия си тим в Twitter - медията, където звездите често говорят от първо лице единствено число.

Но вчера, Люис се изправи пред медиите, след почивка в Тайланд, където е прекарал доста време край басейна, Хамилтън беше готов за неудобните въпроси и побърза да признае, че все още не е говорил с големия бос на McLaren Рон Денис - човекът, който му подаде ръка преди 14 години и от обещаващ картингист го превърна в една от големите звезди на Формула 1. Може би емоциите все още са твърде силни за подобен разговор.

„Беше доста стресиращо, много - призна Хамилтън. - Аз съм с този отбор от 13-годишна възраст, а за първи път срещнах Рон когато бях на 10 години. Тогава мечтата ми беше да съм пилот на McLaren. Бях сигурен, че ако стигна до тук, то ще изкарам много време в McLaren, затова и толкова трудно взех решение да напусна."

Въпреки твърденията на Еди Джордан, че сделката с Mercedes е била договорена още преди седмици, Хамилтън обясни, че е взел решение едва миналата седмица, точно след като отпадането му в Сингапур го остави на 52 точки от водача в класирането Фернандо Алонсо.

„Самото отпадане в състезанието нямаше отношение към решението ми - обясни Люис. - Още отпреди няколко дни имах усещането, че трябва да продължа напред, но този път нямах съмнения. Знаех, че няма връщане назад.

„След това пътувах до Тайланд. Там беше невероятно спокойно, седях до басейна прекарах няколко часа в мислене. Беше важно да взема сам това решение. Не исках никой да ме притиска, въпреки че напрежението беше много сериозно.

„Шефът на McLaren Мартин Уитмарш ме разпитва кога ще подпишем нов договор от Гран при на Китай през миналата година. Постави ми няколко крайни срока, които аз не спазих, беше трудно, но след като взех решение, вече съм много по-спокоен."

Все още обаче не може да се каже дали Люис ще запази спокойствието си и този уикенд на „Сузука". Динамиката в отношенията между пилотите и екипа отново се промени, а до края на сезона остават шест състезания. Но Люис е наясно с това.

„В крайна сметка, знам че моите механици ще са разочаровани, защото се скъсаха от работа, за да имам шанс да се боря за титлата - обясни пилотът. - Но в един момент, те също могат да решат да напуснат и да работят за друг отбор."

По-сериозният проблем на Хамилтън обаче е свързан с Рон Денис. Дали Рон се чувства предаден от протежето си?

„Не знам - отвръща бързо Люис. - Трябва да питате него. Когато говорих с Мартин му казах, че идеята ми е да си запазя добрите отношения с всички в McLaren. Не искам да се измъквам през задната врата, а да си тръгна нормално през главния вход, щастлив от това, което съм постигнал тук.

„Аз виждам нещата по следния начин - продължавам напред, тръгвам по различен път. Дали един ден ще се върна? Кой знае. Но аз винаги ще нося McLaren в сърцето си."

Хамилтън ставаше все по-уверен в хода на срещата си с медиите и накрая се опита да обясни мотивите за своето решение, обяснение, близко до това, което може би е дал на Уитмарш, разговор, който е бил „най-трудният в живота му".

„Можех да остана и всичко щеше да е лесно - обясни Люис. - В McLaren няма проблеми, това е невероятен тим. Отборът разполага с най-добрата база, с най-модерната фабрика и ще става все по-силен, защото в един момент ще е готов и новият аеродинамичен тунел. Там работят невероятно интелигентни хора, тимът разполага с всичко необходимо, за да продължи да побеждава.

„Получих две предложения, които бяха много близки. В едната щях да имам по-малко PR ангажименти, но това не е важно. Мартин ме попита какво друго са можели да направят, за да остана. Казах му: „Честно казано, Мартин, важно е предизвикателството. Това е стъпка, която искам да направя."

„Не знам какво ще стане сега, но знам че всеки трябва да пробва нещо подобно, да работи с нови хора, на ново място. Това е част от процеса да станеш възрастен, това е моята последна стъпка към независимостта, ако ви харесва.

„Тук не става въпрос за Рос Браун или Ники Лауда, става въпрос за Mercedes, тим, който не беше много успешен в последните няколко години.

„Знам, че някои от великите пилоти във Формула 1 са успели да се наложат, след като са помогнали на тима си да направи най-добрия автомобил - Михаел Шумахер и Ferrari са идеален пример за това. Няма друг пилот във Ф1 с такава слава. Искам един ден същото да се говори и за мен."

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените