Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Рон Денис: Сами се отказахме от Mercedes

Рон Денис обича да скандализира малкия и лъскав свят на Формула 1 Снимка: Getty Images
Рон Денис обича да скандализира малкия и лъскав свят на Формула 1

Босът на McLaren, който доскоро ръководеше и тима на компанията във Формула 1 Рон Денис хвърли светлина върху раздялата на компанията от Уокинг с Mercedes и зарадва критиците си с остра критика срещу най-мощния сериен автомобил в света - Bugatti Veyron. Денис се оттегли от Формула 1 след скандала "Лъжа гейт" миналата година и оттогава ръководи само компанията, като има решаваща роля за налагането на пазара на новия спортен автомобил на McLaren - MP4-12C.

Откровенията на Денис пред списанието "Arabian Business" бързо стигнаха до Европа. Първо да видим защо и как стигна до края си съвместната работа на McLaren и Mercedes във Формула 1.

Според Денис тимът от Уокинг е бил този, който е пожелал да се раздели с доставчика си на двигатели и акционер в отбора - Mercedes притежаваше 40% от McLaren, но след приключването на сделката с откупуването на Brawn GP, този дял се върна отново под контрола на Денис и другите акционери в британската компания.

"Раздялата ни беше напълно предвидима и цивилизована", обясни Денис пред списаниети. "През годините от Mercedes постоянно исках ада установят контрол на McLaren, а ние всеки път им отговаряхме, че не искаме да им дадем контрола над McLaren.

"Колкото повече искаха те този контрол, толкова по-малко ние бяхме готови да им го отстъпим. Защото вижте какво се случва... влиянието на големите автомобилни компании върху специализирани компании като нашата, не винаги е било продуктивно. Шефовете в автомобилните гиганти се сменят през ден. Аз имам над 30 години зад гърба си в McLaren, тук работят много мои приятели, с които сме преживели какво ли не и аз, както и другите акционери, дадохме много ясно да се разбере пред Mercedes, че нямаме намерение да продаваме компанията."

"Ние инициирахме раздялата с Mercedes, искахме да сме независими. Все пак имахме важен глас в нашата съвместна работа. Имам предвид, дори сделката за доставка на двигатели за Brawn GP за сезон 2009 трябваше да получи нашето одобрение", допълни Рон Денис, един от най-успешните шефове на отбори в историята на Формула 1. "В крайна сметка, ние бяхме един напълно интегриран партньор на Mercedes и все още сме такъв. На пистата сме свирепи съперници, но извън състезанията сме добри приятели. Не бих казал, че се разделихме като най-добри приятели, но ситуацията беше такава, че и двете страни спечелиха от нея. Mercedes все пак получи това, което искаше - отбор във Формула 1, над който компанията да има пълен контрол, а ние - да продължим да получаваме двигатели от Mercedes, възможност да промотираме нашия нов продукт и да изграждаме марката McLaren. Логичен край на едно отлично партньорство."

И след като разясни мирната раздяла с Mercedes, 63-годишният Рон Денис се насочи към новата сфера на дейност на компанията, където новият МР4-12С на McLaren трябва да наследи легендарния F1 от средата на 90-те години на миналия век.

"Bugatti Veyron е боклук и грозен автомобил", припомни си Денис сравнението между супер автомобила и McLaren F1. "Veyron регистрира толкова повреда по време на снимките за Top Gear и толкова пъти беше победен от F1, че няма смисъл да говорим за това."

Интересното е, че Veyron се задвижва от 8-цилиндров V16 двигател с четири турбо компресора с мощност 1001 конски сили, а F1 - от атмосферен 6-литров мотор с 636 конски сили. И по време на съвместните сесии на двата автомобила, всички очаквали Veyron да отвее британския си конкурент, но се оказало точно обратното.

Новият супер автомобил на McLaren е МР4-12С с 3,8-литров двигател с два турбокомпресора и мощност 608 конски сили. Компанията на Денис планира да сглоби 1000 бройки за първата една година от съществуването на МР4-12С, а цената е около 250 000 долара.

 

Най-четените