Къде е предимството на Ferrari?

След първите тестове във Формула 1 за 2014 година мнозина побързаха да посочат тима на Mercedes като фаворит в развитието на новите болиди и двигатели преди началото на сезона. Пилотите на Mercedes навъртяха най-много обиколки за четирите дни в Испания и редовно бяха в челото на класирането.

Но много от инженерите в световния шампионат са на мнение, че всъщност скритият фаворит, особено що се отнася до развитието на новите V6 турбо двигатели, всъщност е Ferrari.

Германското списание Speed Week потърси причината за „по-различните звучи", които издава двигателят на Скудерията при изреждането на предавките в низходящ ред от пилота при спиране за завой. Сравнението е с колите с мотори Mercedes и Renault и според всички анализатори, разликата наистина има.

Според непотвърдена информация различното звучене се дължи на новата система за управление на двигателя, създадена от екипа на главния дизайнер на моторите на Ferrari Лука Марморини. Основното предимство на новата система е, че успява изключително ефективно да прекъсне притока на гориво в мотора при отнемане на газта от пилота, което се отразява добре на разхода и позволява по-ефективното използване на двигателя като спирачка.

Част от специалистите обърнаха внимание на формата на въздушните кутии на новата кола на Ferrari - там се разполагат радиаторите на турбо двигателя и двете системи за възвръщане и съхранение на енергията, които работят с мотора. Според анализите на представянето на F14T, новият болид няма сериозни проблеми с охлаждането на тези компоненти, което ако се окаже истина, ще е сериозно предимство пред всички останали тимове в световния шампионат.

На въпроса дали Ferrari има предимство в тази област шефът в Mercedes, отговарящ за моторите на компанията за Формула 1 Анди Кауъл отговори следното: „Охлаждането е много важен проблем и справянето с него носи добри резултати по отношение на мощността на двигателя и използването на горещите струи въздух в аеродинамиката на колата. Всички сме вложили много усилия и средства в изследвания в тази област, но все още не знаем кой докъде е стигнал."

Новините

Най-четените