Вилньов: С Lotus не сме преговаряли за Формула 1

Световният шампион във Формула 1 за 1997 година Жак Вилньов отрече да е отхвърлял оферта на Lotus да се върне в спорта за новия сезон.

Слухът тръгна от канадско радио, където местен журналист заяви, че шефовете на Lotus Group са предложили на Жак да кара за Lotus в сериите Indycar през 2010 година, а след това да се върне във Формула 1 с Lotus-Renault. Изкупуването на акциите на френския автомобилен концерн в тима му в световния шампионат стана факт преди дни и вече собственици са Genii Capital на Жерар Лопес и Lotus Group, а Renault остава само като доставчик на двигатели.

"Никога не сме обсъждали нещо подобно", заяви Вилньов пред канадски медии. "Не съм отказвал на Lotus, те нищо не ми предложиха".

В края на миналата година 39-годишният пилот посети централата на Lotus в Норфолк, за да срещне с приятеля си Джино Росато, а това породи вълна от слухове, че той преговаря с компанията.

"Никога не сме дискутирали нещо, свързано с Формула 1", допълни канадецът, който беше навит да кара и за сръбския Stafan F1, но кандидатурата на тима за Ф1 въобще не беше разгледана от ФИА. "Всички знаят, какви усилия полагам, за да се върна в световния шампионат. Ако от мен се иска да прекарам една година в Indycar преди да се върна във Формула 1, то ще го направя без да се замисля!

"Истината е, че Формула 1 влезе в плановете на Lotus Cars едва в последните месеци, не е имало нищо предварително."

Росато, който работи дълги години във Формула 1 с Ferrari, а след това се премести в Lotus заедно с Дани Бахар и стана вицепрезидент по корпоративните въпроси, подкрепи мнението на Вилньов.
"Формула 1 определено не влизаше в нашите планове, когато с Жак говорихме за Indycar", обясни Росато. "Много бих се радвал, ако той се състезава за нас. За мен, Lotus и Вилньов са отлична комбинация, но просто не се получи."

Вилньов дава повече подробности: "Истина е, че обсъждахме да направим нещо съвместно в Indycar, но Lotus вече наел Такума Сато за първи пилот, а аз трябваше да осигуря част от бюджета на тима, но по това време аз и партньорите ми работехме изцяло за Формула 1, друго не ни интересуваше.

"Така че, нямаше реална възможност това да се случи. Що се отнася до Indycar и Инди 500 - вече съм ги печелил. И това беше преди шампионатът да се разцепи, тогава конкуренцията беше много по-сериозна.

"Ако ще трябва аз да осигурявам бюджет или част от него, за да се състезавам, то то ще е за някое ново за мен предизвикателство - като NASCAR, а не да се връщам към надпревара, където вече съм бил шампион."

Новините

Най-четените