Германската звезда на Red Bull Себастиан Фетел спечели втората си победа през 2010 във Формула 1, след като завърши пръв в Гран при на Европа по улиците на Валенсия.
До самия финал Фетел беше преследван от двамата пилоти на McLaren Люис Хамилтън и Дженсън Бътън, но Люис загуби време заради наказание, а Дженсън прекара по-голямата част от състезанието зад Камуи Кобаяши със Sauber.
Изходът на състезанието се реши от излизането на колата на сигурността на пистата веднага след катастрофата на съотборника на Фетел - Марк Уебър. Австралиецът оцеля в зловещия удар, след като се блъсна отзад в Lotus-a на Хейки Ковалайнен, излетя във въздуха, болида му направи едно пълно преобръщане в полет, след което се стовари в зоната за сигурност и се заби в предпазните огради.
Надпреварата тръгна трудно за Марк, който от втора позиция на старта не успя да атакува тръгналия от полпозишън Фетел, който пък поведе колоната, след лек удар с Хамилтън в завой №2. Уебър имаше проблеми с темпото в първата обиколка на състезанието и това го смъкна от второ на девето място. От бокса повикаха Марк по-рано за нови гуми, но се появи проблем с гайката на предно ляво колело и Уебър се върна на трасето едва зад Ковалайнен. Марк веднага атакува и при опита си да изпревари Хейки двамата се удариха.
Колата на сигурността излезе на пистата - зад Фетел и пред Алонсо - и почти наравно с Хамилтън, който точно минаваше край бокса. Това изглежда обърка Хамилтън, който се зачуди за момент, след което изпревари колата на сигурността преди първия завой. Но повторенията на ситуацията показаха, че Люис всъщност е бил зад колата на сигурността и това означаваше, че той не е имал право на това.
Другите болиди се наредиха зад колата на сигурността, като за някои от пилотите това означаваше провал на състезателната им стратегия, а в тази група се оказаха и пилотите на Ferrari Фернандо Алонсо и Фелипе Маса, като бразилецът бе принуден да изчака в бокса механиците на тима да сменят гумите на испанеца и едва тогава да влезе при тях.
Основната част от спиранията в бокса стана зад колата на сигурността, като Фетел и Хамилтън спряха заедно и запазиха първите си две места в класирането. Камуи Кобаяши със Sauber не спря в бокса и това го изведе на трето място - той стартира с по-твърдите гуми и нямаше нужда от бокс в този момент.
От McLaren изтеглиха максимално към финала момента, в който Хамилтън трябваше да мине през бокса за наказанието си, а Кобаяши и Бътън вече бяха толкова изостанали, че Люис се върна отново на второ място, когато изпълни санкцията.
Това осигури 15 секунди аванс на Фетел, който можеше да върне газта в последните обиколки.
Кобаяши направи задължителното си спиране в бокса 3 обиколки преди финала и се върна на пистата зад Алонсо и Себастиен Буеми с Toro Rosso, които се бореха за седмото място.
Но тъй като японецът беше с нови гуми, в последните две обиколки той успя да изпревари и двамата, като успешната му атака срещу Буеми дойде в последния завой на последната обиколка.
По-напред Фетел спечели втората си победа след Малайзия и вече е трети в класирането на пилотите, а Хамилтън записа трето поредно второ място във Валенсия, което беше достатъчно да запази лидерството си в шампионата.
Четвъртото място на финала бе за Рубес Барикело - победитеят от миналата година спечели първите точки за Williams от три състезания насам. Съотборникът му Нико Хюлкенберг също вървеше в зоната на точките , но отпадна 8 обиколки преди финала заради повреда. След него завършиха Роберт Кубица с Renault, Адриан Сутил с Force India, а последните точки си поделиха Педро де ла Роса (Sauber), Виталий Петров (Renault) и Нико Розберг (Mercedes).
Фелипе Маса за Ferrari завърши 14-и, зад другия пилот на Force India Витантонио Лиуци и пред Хайме Алгерсуари (Toro Rosso) и Михаел Шумахер (Mercedes), който единствен кара с три спирания в бокса.
След финала стюардите ще разгледат поведението на поне шестима пилоти при излизането на колата на сигурността и това може да пренареди класирането.