Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Война в Red Bull II

Отношенията между пилотите в Red Bull отново се изостриха Снимка: Getty Images
Отношенията между пилотите в Red Bull отново се изостриха

Битката за Британия? И за всичко останало. В неделя вечерта войната в Red Bull вече не можеше да бъде спряна, след като Марк Уебър предизвика шефовете си на нови разговори за това какво означава двамата пилоти да са с еднакъв статут. Преди това обаче направи Кристиан Хорнър и Хелмут Марко за смях като каза по радиото: "Не е лошо като за втори пилот?" - веднага след победата му на "Силвърстоун", а малко по-късно - на пресконференцията, обяви, че ако е знаел, че атмосферата в тима ще се промени така, въобще е нямало да подпише за още един сезон.

И точно когато проблемите от Турция изглеждаха забравени, Хорнър реши в събота да свали новото предно крило от колата на Уебър и да го даде на Фетел. Оттук нататък лавината нямаше как да бъде спряна.

Напрежението в бокса на Red Bull трептеше във въздуха, битката за титлата премина през нов, още по-интересен обрат, Люис Хамилтън зарадва 115 000 фенове по трибуните с второто си място на финала и увеличи аванса си в класирането на 12 точки пред съотборника си Дженсън Бътън. Но световният шампион също остана доволен - той стартира 14-и, а на финала беше 4-и, което му донесе 12 ценни точки.

Във второ поредно състезание Фернандо Алонсо пострада от спорно решение на стюардите и пак остана извън зоната на точките. Времето на Ferrari да догони лидерите през този сезон изтича, но испанецът не се е отказал от битката.

Драмата в Red Bull обаче е на път да засенчи всичко останало във Формула 1.

Уебър беше повече от ядосан от решението на тима да свали новото предно крило от неговата кола и да го сложи на болида на Фетел за квалификацията. На другия ден, на старта на състезанието Марк се пребори със Себастиан за първата позиция - рискована атака на влизането в първия завой, след която доминира напълно състезанието.

След финала, в обиколкатакъм пита Марк направи достояние на цял свят напрежението, което властва в тима от Милтън Кийнс само с няколко думи: "Не е лошо като за втори пилот". Веднага след това Кристиан Хорнър се опита да омаловажи коментара на Марк като го определи като "набързо изстрелян", но вече беше късно. Няма нужда да се чете между редовете. Уебър вече намекна сериозно след квалификацията за това, че тимът фаворизира Фетел и обясни, че "отборът получи резултата, който искаше". Фетел току-що беше спечелил полпозишъна и битката можеше да започне.

Хорнър отново положи сериозни усилия да прикрие напрегнатата атмосфера в бокса, но на пресконференцията след финала Уебър дообясни за тези, които не бяха разбрали какво точно става. "Не бих подписал договор за следващата година, ако знаех, че нещата в тима ще се развият така", заяви Марк. "Бях разочарован от това, което стана в събота. Ще видим какво ще стане в бъдеще, но ще продължа да правя това, което съм започнал и се надявам да е достатъчно."

Невероятно състезание с невероятна размяна на удари между пилотите на Red Bull. Но интересното е, че в питлейна най-лошите кошмари на Кристиан Хорнър вече се сбъдват. Според източници от тима, механиците на Уебър свалили старото крило, с което беше принуден да кара Марк и го закачили на стената на бокса на Фетел - да напомнят за фаворизирането му. Те, както и Уебър бяха бесни на това решение на тима и не се притесниха да демонстрират пред медиите мнението си по въпроса.

Противопоставянето на двамата пилоти вече е сериозен проблем и заплашва да осуети шампионските амбиции на Red Bull. Това, което започна с катастрофата през май в Турция вече е отровен облак, който поглъща всичко.

Бащата на Марк - Алън Уебър следи развитието на историята отстрани, но призна, че не е изненадан от това, което се случва, въпреки че е бил "притеснен" от състоянието на сина му в събота вечер.

"Марк определено не беше щастлив след като се върна в хотела след квалификацията и честно да ви кажа, направо не знаех какво да му кажа", разказа Уебър-старши. "Малко се притесних за него. На другия ден само гонеше с вилицата си храната в чинията на закуска и изглеждаше леко напрегнат.

"След това гледахме телевизия и преди старта на екран беше Мартин Брандъл, който прогнозира, че на първия завой ще е "много забавно". Марк вдигна поглед към телевизора и каза: "Може да си сигурен, че ще е забавно на първия завой". Вече бях сигурен, че Марк ще атакува още на старта. Той е наистина твърдо решен да се бори за титлата и за равенството в тима, а аз съм горд от това, което той постигна в Гран при на Великобритания.

"Марк не допуска външни фактори да му влияят. Той просто иска да си свърши работата. В тима получава фантастична подкрепа, публиката го обича и на "Силвърстоун" му показа любовта си, което е страхотно за него, тъй като той живее тук от много време", завърши Уебър-старши.

А пилотирането на Марк вчера наистина беше впечатляващо. Още малко детайли. На стартовата решетка Уебър размени няколко думи със сър Стърлинг Мос - сякаш имаше нужда от още малко вдъхновение.

Точно какво са си казали Марк и Мос остава тайна, но предполагам, че сър Стърлинг му е казал как би постъпил той в такава ситуация. После обаче Мос разказа нещо повече пред ВВС.

"Моето мнение е, че Марк Уебър трябва да действа по следния план: Добре, давате по-добрите и по-новите части на Фетел, но аз ще го победя на пистата", обясни 80-годишният сър Стърлинг.

И Марк напрови точно това. "Среща със съдбата", усмихна се след финала австралиецът.

 

Най-четените