Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сезонът във Формула 1 вече започна

Дали новото Ferrari ще изглежда така? Обърнете внимание на новите елементи пред въздушните кутии
Дали новото Ferrari ще изглежда така? Обърнете внимание на новите елементи пред въздушните кутии

Новият сезон във Формула 1 вече започна. Първото състезание е на 18 март, но до края на тази седмица ще бъдат представени два от болидите, от които се очаква да играят главните роли в челото на класирането - като една от колите дори трябва да излезе и на пистата.

Първо е представянето на новия болид на McLaren, което ще се състои в базата на тима в Уокинг, Съри, а след това в петък е премиерата на новата кола на Ferrari в Маранело.

Планът на Ferrari предвижда кратък тест на новата кола на пистата "Фиорано" в събота, а след това започват общите тестове на "Херес" в Испания - на 7 февруари.

В неделя, в интернет е премиерата на новия Lotus (Renault до края на 2011), но голямата новина идва в понеделник, когато ще бъде представена новата кола на световните шампиони Red Bull.

И новите коли ще бъдат гледани под лупа, защото в тях ще намерят място промените за новия сезон, както и от първите тестове ще започнем да разбираме как те ще се отразят на представянето им.

При представянето на новата кола на McLaren утре една от основните теми ще са амбициите и мотивацията на Люис Хамилтън за новия сезон. Шефът на тима Мартин Уитмарш вече обясни, че Люис е най-строгият си критик и че отборът се е постарал да му създаде семейна атмосфера в бокса.

През зимата Хамилтън умишлено избягваше вниманието на медиите, тренира в Щатите, а крайната му цел е да си върне психическата стабилност, която му избягваше през миналия сезон.

В Red Bull Марк Уебър обясни, че е прекарал "хубава зима, заредил е батериите и вече няма търпение новият сезон да започне".

Но дали австралиецът ще успее да си върне добрата форма, благодарение на която през 2010 той беше основен претендент за световната титла. За разлика от 2011, когато беше напълно засенчен от Фетел, който спечели втората си поредна световна титла.

Все още е твърде рано за отговора за един друг важен въпрос - дали Марк ще остане в тима и през 2013 или тогава на мястото му ще влезе един от новите младоци на Toro Rosso - Дейниъл Рикардо или Жан-Ерик Верн. Двамата ще се борят  да убедят Хелмут Марко, че заслужават шанс да партнират на Фетел в близко бъдеще.

При Mercedes напрежението е от малко по-различно естествено - след два сезона, в които Нико Розберг и Михаел Шумахер се оказаха далеч от подиума, вече всички са на мнение, че пътят до първата победа трябва да бъде извървян. Договорът на Михаел изтича в края на 2012 - дали той ще остане, а и дали тимът ще иска да го задържи?

Шумахер е сянка на великия пилот, който беше през отминалото десетилетие и доста късно започна да застига Нико Розберг - само в състезанията, не и в квалификациите.

Според бившия пилот от Формула 1 Герхард Бергер, 2012 ще е последният сезон в кариерата на Михаел.

"Не мисля, че той ще продължи договора си - прогнозира австриецът пред auto motor und sport. - Михаел ще е уморен. Трябва да призная, че през 2011 се представи по-добре в сравнение с 2010, особено през втората половина на сезона и смятам, че може още да подобри представянето си, но въпреки това, няма шанс срещу Розберг.

"Шумахер ще трябва да признае това, след като си навършил 40 години, е невъзможно да победиш млад пилот на нивото на Розберг".

При Ferrari също на дневен ред излизат важни въпроси, касаещи бъдещето на единия пилот на тима - Фелипе Маса, освен това тимът също трябва да направи крачка напред, тъй като през 2011 взе само една победа - слаб резултат по стандартите на Скудерията.

Затова и в новата кола са вложени много надежди и според първите информации, конструкторите на тима са спазили обещанието си новият болид да е с агресивен дизайн.

Един от ветераните сред журналистите във Ф1 - Джорджо Пиола вече се опита да нарисува как, според него, ще изглежда новата кола на Черните кончета.

Скицата му беше детайлно прегледана от техническия анализатор на ВВС Гари Андерсън, който заяви следното: "Във Ferrari явно са поели по различен път - въздушните кутии са вече по-къси, а кокпитът на пилота е с различна форма. Но по-важното е оформлението на структурата за безопасност, изнасянето й пред въздушните кутии и оформянето й като крило.

"В това отношение целта е да се подобри оформлението на въздушните струи, които идват от предницата.

"Това е изцяло концептуална промяна - и тя трябва да е интегрирана в цялостния дизайн на болида. Така че, ако това решение проработи, Ferrari ще има предимство пред другите".

Според Андерсън, този сезон всички болиди ще са с "грозни носове". Това е резултат на новите правила, според които, за повече сигурност, носовете на болидите трябва да бъдат по-ниско до пистата. В същото време обаче височината на предната част на шасито и горната точка на окачването остава без промяна.

С други думи, "птицечовките" са отново тук, при това с дълги носове.

Друга важна тема ще е как отборите ще успеят да се справят с липсата на забранените обдухвани дифузьори - при тях ауспусите създуваха притискане, дори и когато пилотът не подава газ.

ФИА изрично указа, че сега ауспусите трябва да излизат в горната част на задницата и да са доста пред задните колела, освен това бяха забранени и "екзотичните" електронни карти, управляващи работата на моторите.

Вече има предположения, че струите изгорели газове от ауспусите ще бъдат насочвани към задното крило - към горната или долната му аеродинамични секции - отново за по-добро притискане. Но това не е ново решение.

"Ауспусите действат като компресор - обяснява Андерсън. - От тях въздухът излита с висока скорост, това променя налягането и осигурява повече притискане. Ефектът не е много голям, но винаги е така, когато техническите правила са толкова затегнати".

Новият сезон ще даде много теми за дискусии, без дори да засягаме политиката, а там също ще е напрегнато - отборите, ФИА и Бърни Екълстоун навлизат в решителната фаза на преговорите за новото споразумение "Конкорд", тъй като настоящето съглашение изтича в края на 2012.

И може би изненадите ще започнат на тестовете другата седмица.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените