В Испания рушат традиции

През последните месеци тенденцията елитни клубове да са в ръцете на чуждестранни собственици стана популярна не само в Англия, но и в Испания. Най-напред Малага бе купен от катарски бизнесмен, от малко повече от месец в ръцете на индиец е Расинг Сантандер.

Сега испанските клубове са на път да копират още нещо от английския и германския футбол - стадионите да носят имена на търговски марки. Естествено, срещу определена сума, която влиза в касата на клуба

Първите, които правят проучвания и водят разговори в тази насока са Реал (Мадрид). През последната седмица президентът Флорентино Перес бе в Близкия изток като официалната причина за посещението му бе откриването на академия на Реал в Саудитска Арабия. По време на престоя си обаче строителният предприемач обсъждал възможността авиокомпанията „Fly Emirates" да финансира промяна в името на стадион „Сантяго Бернабеу".

Домашният стадион на Реал е открит през 1947 г. като първоначално носи името „Нуево Естадио Чамартин". През 1955 г. той е преименуван на „Сантяго Бернабеу" в чест на една от легендите на клуба и бивш негов президент. В края на миналата година Флорентино Перес обяви, че има намерение да направи поредната реконструкция, която да превърне съоръжението в модерен търговски център. Предвижда се и изграждането на луксозен хотел. Той ще бъде разположен пред стадиона, а стаите ще имат изглед към терена. Това означава, че ще бъде променена цялата фасада на сградата. Приходите след очакваните промени ще бъдат в размер на 200 милиона евро. Очаква се общината в Мадрид да ги одобри в края на май след като минат местните избори в испанската столица.

Компанията Fly Emirates" вече спонсорира два от европейските грандове - италианския Милан и английския Арсенал. През 2004 г. компанията подписа 15-годишен договор с Арсенал, съгласно който новият стадион на клуба носи нейното име. В касата на клуба влязоха 114 милиона евро, а контрактът влезе в сила с откриването на стадиона през 2006 г. и ще е валиден до 2021 г. В тази сума влизат и парите, които „артилеристите" получават, за да поставят името на компанията върху екипите си. Този договор обаче е за осем години и важи до 2014 г.

Преди година „Fly Emirates" подписа и четиригодишен спонсорски договор с Милан. Той влезе в сила от началото на този сезон, а за правото да постави логото си върху екипите на италианския гранд, авиокомпанията плати 50 милиона евро.

Подобен въпрос е бил поставен и пред ръководството на Барселона. От „Qatar Foundation", която преди месеци подписа рекордна сделка за спонсорството и за правото да постави логото си на централно място върху екипа на каталунците обявили, че са готови да плащат още по 5 милиона евро на година ако „Ноу Камп" бъде преименуван.

Президентът на Барселона Сандро Росей обаче бил категоричен, че подобна сума няма да промени коренно финансовата ситуация в клуба и отклонил предложението. Ръководството обаче си запазило правото при поява на по-добра оферта и влошаване на икономическата криза да започне преговори за промяна на името.

Ръководството обаче вече е обсъждало възможността по този модел да бъде сменено името на спортния комплекс, в който се намира баскетболната зала. Той е разположен между терена, на който играе мачовете си дублиращия отбор на Барселона - „Mini Estadi" и стадион „Ноу Камп". В момента съоръжението, в което играе тимът на Регал Барселона се нарича „Palau Blaugrana".

Новините

Най-четените