Алонсо вече е фаворит за титлата

Испанската звезда на Ferrari Фернандо Алонсо стана първият пилот този сезон във Формула 1, успял да спечели две състезания - двукратният световен шампион триумфира вчера пред родна публика във Валенсия и с първото място в Гран при на Европа увеличи аванса си на върха на класирането на 20 точки.

Осмият кръг за сезона във Формула 1 се оказа интересно състезание, изпълнено с напрежение и обрати, а на финала на подиума се качиха Кими Райконен с Lotus и Михаел Шумахер с Mercedes.

Алонсо спечели тази толкова важна победа след серия от изпреварвания, все пак той стартира 11-и и отпадането на водача Себастиан Фетел. В последните турове още двама фаворити напуснаха състезанието - Ромен Грожан спря заради повреда, а три обиколки преди финала заради катастрофа отпадна и Люис Хамилтън. Пилотът на McLaren се озова в предпазните стени след удар с Пастор Малдонадо с Williams и това осигури второто място на Кими Райконен.

В началото на състезанието Алонсо си проби път напред в Топ 10 и стигна до 4-ото място преди пред колоната да се появи кола на сигурността. А по това време - 20-на обиколки преди финала Фетел вече имаше аванс от 20 секунди пред Грожан.

Алонсо излезе трети след като Хамилтън имаше проблеми в бокса, а при рестартирането изпревари Грожан. В 35 обиколка Фетел спря заради повреда в алтернатора и Фернандо поведе колоната.

Хамилтън вече имаше проблеми с гумите и беше догонен и изпреварен от Райконен, а малко по-късно в него се удари Малдонадо, който първо опита атака от външната страна на Люис, излезе от трасето и след това направи неуспешен опит да се върне на пистата.

16 обиколки преди финала Грожан също отпадна - и той като Фетел заради повреда в алтернатора. Бързите промени в челото изкачиха Михаел Шумахер на трета позиция, дотогава 7-кратният световен шампион се бореше за място в Топ 6, а преди това се отлепи от дъното на Топ 10.

Вчерашната битка без съмнение е най-интересното състезание от Формула 1, което сме гледали по улиците на Валенсия и получи много високи оценки от всички специалисти.

В първата половина на надпреварата обаче едва ли някой е можел да предположи, че Фетел няма да спечели - световният шампион направи перфектен старт от полпозишън, поведе колоната и още в първите три обиколки натрупа над 5 секунди аванс.

След това Себастиан успешно контролира хода на надбягването, увеличи аванса си пред Грожан на вече споменатите 20 секунди и в 30 обиколка излезе кола на сигурността - заради удара на Жан-Ерик Верн и Хейки Ковалайнен, заради който на пистата останаха много натрошени детайли от двата болида.

В това време Алонсо видя големия си шанс. Още в първата обиколка испанецът успя да излезе осми, а в 12-ата атакува успешно Нико Хюлкенберг за седмата позиция.

Преди спирането си в бокса Алонсо направи две много бързи обиколки и когато пилотите пред него започнаха да спират за гуми, той се изкачи на 4-ото място, зад Фетел, Грожан и Хамилтън.

При излизането на колата на сигурността на пистата, всички лидери спряха за втори път, а Алонсо, който дотогава догонваше Хамилтън с половин секунда на обиколка, спечели още една позиция - бърза работа на механиците на Скудерията плюс дефектен хидравличен крик в бокса на McLaren

При рестарта Алонсо атакува Грожан от външната страна на влизането в завоя №1, ефективно решение, което испанецът използва по-рано в състезанието, за да изпревари Марк Уебър. А малко по-късно, след като Фетел спря, Алонсо поведе колоната - и трибуните изригнаха от радост.

„Честно казано, не знам какво точно стана с колата - заяви по-късно Фетел. - Мощността изчезна на правата към завой №17 и трябваше да се дръпна от пътя на другите пилоти. Моторът просто угасна."

Инженерите на Хамилтън се опитаха да го окуражат по радиото, че гумите на Алонсо ще се износят по-бързо от неговите, но двукратният световен шампион контролираше напълно състезанието в последните обиколки.

Това е 29-ата победа на Фернандо във Формула 1 и може да се окаже най-важната - сега 30-годишният испанец има 20 точки аванс пред Уебър. Хамилтън е трети, на 23, а Фетел - четвърти, на 26 от Алонсо.

Състезанието се оказа много интересно заради бързо износващите се гуми на Pirelli и отлично сметнатата зона за използване на DRS - така във Валенсия вече може да се изпреварва. А сезонът във Формула 1 става все по-завързан.

Новините

Най-четените