Важните теми през 2013

Малко повече от месец остава до началото на тестовете преди новия сезон във Формула 1 и 72 дни до първия старт за 2013 в Мелбърн. Моментът е подходящ да се опитаме да определим някои от важните теми които ще ни занимават през новия сезон.

Оспорвани състезания

С оглед на това, че няма да има сериозни промени в правилата за аеродинамиката за 2013, както и заради факта, че тимовете трябва да отделят сериозни ресурси за развитието на колите си за 2014, най-вероятно малките разлики в първата половина на сезона ще основна черта на всяко едно състезание. Инженерите все по-трудно намират начин да „издействат" предимство на своята машина, а освен това, голямата част от ресурсите наистина ще бъде насочена към колите, които трябва да отговарят на правилата за 2014.

Все пак, едва ли ще видим толкова много победители, колкото през 2012, когато в началото на сезона тимовете трябваше да се справят със загубата на обдухваните дифузьори и новите гуми на Pirelli. Така че, най-вероятно през новия сезон първите три или четири тима ще си поделят победите - става въпрос за Red Bull, Ferrari и McLaren и може би Lotus. Представянето на Mercedes крие големия въпрос за 2013, тъй като ще е интересно да видим какво ще предложи тима на новия си пилот Люис Хамилтън. Естествено, трикратният световен шампион Себастиан Фетел започва сезона като фаворит, като се има предвид, че Red Bull завърши 2012 като най-силният тим.

Напълно очаквано във втората половина на сезона по-богатите тимове ще се откъснат напред, тъй като те ще могат да развиват колите си, а отборите, които са по-назад в класирането вече ще работят за 2014. Все пак, очаквам много оспорвана битка в средата на класирането и много интересни състезания.

Напрежението върху новаците в отборите в средата на класирането ще е сериозно - става въпрос за Естебан Гутиерес и Валтери Ботас, които ще трябва редовно да печелят точки, а борбата за позициите от пета до девета при конструкторите ще е повече от оспорвана.

Естествено, ще видим нови решения по отношение на DRS системите - особено що се отнася до „пасивното" им действие, т.е когато те се активират от определено налягане на въздуха. Много работа очаква инженерите и по отношение насочването на струите от ауспусите към дифузьорите на болидите, тъй като там може много да се спечели.

По-бавни квалификации

Използването на DRS системите в петък и събота вече ще е ограничено в специалната зона от трасето, както е по време на състезанията. Това правила беше променено заради безопасността, тъй като вече видяхме използване на DRS в рискови ситуации в много бързи завои. На определени писти DRS може да донесе една секунда или повече, а по новите правила половината от това време ще бъде загубено. ФИА иска да има по две DRS зони на всяка писта, стига трасето да го позволява. И въпреки че феновете не харесват тази система, използването й направи състезанията по-интересни.

Ще има и повече спирания в бокса. От Pirelli обещават сликове, с които пилотите ще трябва да спират между два и три пъти между старта и финала, което е повече в сравнение с 2012. Новите гуми ще се загряват по-бързо за бързите обиколки в квалификациите, което ще помогне на пилотите с по-плавен стил на каране като Дженсън Бътън.

По-красиви болиди

Във ФИА, както и в отделните тимове бързо решиха, че Ф1 трябва да се отърве от болидите с грозни носове, които гледахме през 2012. И това е факт след разрешаването на използването на панел, който да покрива чупката от 2012.

Освен това, ФИА ще въведе по-строги тестове за огъващите се предни крила, като вече ще се използват тежести на различни места на крилото

Извън пистите ще е натоварено

Може би скоро ще разберем каква ще е съдбата на Бърни Екълстоун, който е сериозно затънал в скандала за корупция в Германия, където Герхард Грибковски вече беше осъден. Бърни вече започна да подготвя публиката.

„CVC най-вероятно ще бъде принудена да се отърве от мен, след като германците ме подгонят. Ако ме осъдят, точно така ще стане", обясни Екълстоун пред The Sunday Telegraph.

Но според пресата в Италия, тази афера на Бърни никога няма да стигне до съда.

Другото нещо, което трябва да бъде отбелязано е, че все още няма потвърждение, че е подписано новото Споразумение „Конкорд", по което страни са ФИА, тимовете и CVC/Бърни Екълстоун и по което се управлява търговската страна на спорта. Старото вече изтече, а по новото имаше сериозни спорове за разпределението на приходите.

Новините

Най-четените