Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво ще гледаме в Бахрейн?

Фернандо Алонсо е последният победител в Гран при на Бахрейн през 2010
Фернандо Алонсо е последният победител в Гран при на Бахрейн през 2010

Ще карат или няма да карат? В крайна сметка, ще карат. Гран при на Бахрейн ще има, четвъртият кръг във Формула 1 за сезон 2012 ще се проведе, днес започват свободните тренировки.

Въпреки политическото напрежение в страната, въпреки използването на Формула 1 от страна на властите за подобряване на собствения им имидж и заради парите за таксата за състезанието, които Бърни Екълстоун трябва да прибере.

В три състезания досега трима пилоти взеха по една победа и мнозина вече се връщат към 2010 г., когато четирима пилоти имаха шанс за световната титла преди последното състезание за сезона. Естествено, в елитния клуб на пилотите, печелили състезания във Формула 1 има нов член - Нико Розберг от Mercedes, но в Бахрейн може би ще разберем дали младият германец ще има шансове да се бори да е сред претендентите за световната титла.

В момента Нико е в отлична форма и след 110 старта във Формула 1 най-после взе първата си победа - при 111-я си опит. Перфектната квалификационна обиколка в събота беше основата, на която той изгради успеха си в Китай, а в състезанието обори всички свои критици, които твърдят, че той не може да пренесе скоростта, която демонстрира в една обиколка в хода на дистанцията от старта до финала. Без нито една грешка, а зад него доста пилоти се включиха в битката за второто място. Със сигурност първата победа свали напрежението от него, но сега трудните изпитания продължават, а може би в Бахрейн колата на Със сигурност първата победа свали напрежението от него, но сега трудните изпитания продължават, а може би в Бахрейн колата на Mercedes няма да работи толкова добре с меките и средно твърди гуми на Pirelli.

Логично би било да очакваме, че в Бахрейн Кими Райконен ще бъде още по-бърз. Финландецът се закани да се бори за място на подиума на „Сахир", а в Китай се размина с тази възможност заради сбърканата му стратегия с две спирания в бокса, която малко преди финала го срина с 10 места назад в класирането. Но темпото на Кими в квалификацията и това на Lotus в първите обиколки след старта в Шанхай подсказват, че световният шампион 2007 може да изненада съвсем скоро фаворитите. Ако промените по колата, които бяха предвидени за Китай, но не подействаха, заработят в Бахрейн, нещата стават още по-сериозни.

Със сигурност с провеждането на Гран при на Бахрейн, ФИА и Формула 1 поемат голям риск за сигурността на всички, които са част от световния шампионат. Насилието по улиците е реален факт, а Формула 1 стана част от политическата битка в страната, като сега започват протести, които са насочени срещу състезанието на „Сахир". Неприятните инциденти вече се случват, дано обаче напрежението не ескалира.

Естествено, не можем да пропуснем и много интересната този сезон тема за гумите. От началото на сезона новата реколка сликове на Pirelli има решаваща роля за това гледаме интересни състезания и можем само да се надяваме, че италианците ще продължат съвестно да изпълняват ангажиментите си в тази насока. Все пак, в Бахрейн се очаква температурите на въздуха и на асфалта да са доста по-високи от тези в Китай. Това ще е съвсем различна задача за отборите - в Шанхай повечето пилоти се оплакваха, че не могат да загреят достатъчно добре гумите си. Сега обаче ще трябва да използват същите типове гуми и настройките на колите ще трябва да са насочени към съхранението на сликовете за повече обиколки, но при по-висока температура.

И накрая още две теми, които ще поставят началото на развитието на интересна история през сезона.

Първата е свързана с бъдещето на Михаел Шумахер във Формула 1. В Китай 7-кратният световен шампион извади лош късмет и отпадна рано не по своя вина. Михаел вече заяви, че ще изчака да види развитието на Mercedes през този сезон преди да реши дали да си тръгне отново или да остане. Mercedes рязко подобрява представянето, а заедно с това се подобрява и класирането на Михаел в квалификациите през 2012 - четвърти, трети, втори. Великолепната статистика на Михаел прашасва от доста време, но дали той ще прибави още нещо към своите 68 спечелени квалификации и 91 победи? И дали това ще стане през 2012 или през 2013?

Да не пропуснем и въпроса с ауспусите на болидите на Марк Уебър и Себастиан Фетел. Двамата избраха различно разположение за Китай, като Фетел кара този вариант, с който болидът на Red Bull беше представен пред медиите, а за Бахрейн ще последва примера на Уебър. Освен това, в Шанхай Фетел кара старата версия на разположението на ауспусите, защото се оплака, че има проблеми с поведението на колата при новия им вариант. Това е проблемът, по който в Red Bull се работи усилено и ако има прогрес, то Фетел и Уебър може да се окажат по-близо до челото. И още един интересен факт - от началото на сезона Уебър е по-бързият и резултатен пилот на световните шампиони. И това ще има последици, но не толкова скоро.

 

Най-четените