7-кратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер заяви преди старта на домашната си Гран при на Германия, че и догодина ще кара за тима на Mercedes и планира да се бори за осма титла на планетата.
Спекулациите, за това, че Шуми ще си тръгне още в края на този сезон се появиха след първите по-слаби резултати на германеца, който се върна в спорта малко след като навърши 41 години.Миналата седмица Бърни Екълстоун също прогнозира, че Михаел ще си тръгне в края на този сезон, разочарован от слабия болид на Mercedes.
В десетте състезания тази година Шуми успя два пъти да завърши пред съотборника си Нико Розберг, а противниците му смятат, че какъвто и болид да получи германецът, той никога няма да успее да си върне формата от най-добрите му години във Ferrari, когато между 2000 и 2004 спечели пет поредни световни титли.
Шумахер обаче твърди, че не е загубил мотивация да се състезава. Преди старта на "Хокенхайм" той зарадва милионите си фенове и германската преса с изявлението, че няма намерение да се отказва и ще се бори и догодина.
"Целта ми е същата, каквато беше, когато обявих, че ще се връщам във Формула 1 - искам да спечеля титлата", заяви Шуми вчера. "Това не се е променило, заради това се върнах.
"Дали съм доволен от представянето си досега? Може би няма да е правилно да кажа, че съм доволен. Знам, че всички очакват много от мен, но трябва да сме реалисти. Все пак не съм се състезавал три години, след това колата просто не ми позволяваше да се боря за победи и да съм бърз, така че не е реалистично да очакваме някакви големи успехи.
"Не бързам за никъде. Наслаждавам се на процеса - връщам си отново формата. Имам възходи и спадове в представянето, но в моторните спортове е така, уверен съм, че мога да се справя."
Изказването на Шумахер беше приветствано от настоящия световен шампион Дженсън Бътън, който е на мнение, че ако германецът кара друг болид, резултатите му ще са по-различни.
"Тази година Михаел записа някои доста трудни състезания", обясни Бътън. "И всички му се нахвърлиха заради по-слабите резултати. Може би причината е в него, не знам, но се съмнявам. Но той направи и някои много силни състезания.
"Малко съм изненанад, че Михаел не беше по-близо до Нико в отделни състезания, но да не забравяме това е първият му сезон, в който той кара болид, който не е създаден по неговите предпочитания.
"Михаел трябва да остане и догодина, докато не започне да печели състезания, тогава вече може да си помисли дали иска да си тръгне."
Каква е причината за по-слабото представяне на Михаел? Пилотът или колата? Шуми определено има проблеми да се адаптира към болидите от Формула 1 версия 2010, а темпото му определено отстъпва на това на най-добрите.
И да не забравяме, че той е на 41 години и психиката му не е на нивото, на което беше в началото на века.
Но Бърни Екълстоун ще е доволен от тази новина. В неделя се очакват 120 000 зрители по трибуните на "Хокенхайм", много от тях са верни фенове на Шуми, които още си пазят знамената на Ferrari у дома. На практика Mercedes остана единственият голям автомобилен производител, който продължава да налива пари във Формула 1, а германският пазар е много важен за марката и за световния шампионат. Това обяснява и желанието на Бърни точно Себастиан Фетел да стане шампион този сезон.
Себ, когото доскоро всички наричаха "Бейби Шуми" е поставен под огромно напрежение в домашното си състезание. На "Силвърстоун" съотборникът му в Red Bull Марк Уебър отново го победи и пак взе аванс в битката между двамата, освен това си спечели симпатиите на медиите и феновете в цял свят след опитите на босовете на отбора да фаворизират германеца.