Валентино Роси готов да напусне MotoGP

Най-голямата звезда в историята на MotoGP Валентино Роси може да напусне спорта в края на настоящия сезон заради проблемите, които има в тима на Ducati. Роси има девет световни титли и съюзът му с италианската марка се очакваше да се превърне в дриймтим, но сега нещата приличат повече на кошмар. Дори източник от тима заяви за The Telegraph, Доктора може и да не изкара до края на сезона и да реши да си тръгне по-рано.

Роси има договор с Ducati до края на 2012, а през януари заяви, че иска да продължи контракта си с още две години. Но подписването на новия договор така и не се случи, Роси започна да се оплаква от мотора на Ducati, а слуховете вече му търсеха място при Yamaha и Honda, като най-смелите от тях прогнозираха, че той ще е готов да кара и за частен тим, ако не успее да се върне в заводски отбор.

Роси вече има зад гърба си 18 трудни месеци с Ducati и търпението му е на ръба да се изчерпи напълно.

През миналата година Доктора записа първия сезон в кариерата си, в който не успя да спечели нито едно състезание. От началото на сезона Валентино се бори за място в дъното на Топ 10 в общото класиране - в момента е 9-и, а мотоциклетът му отстъпва по всички показатели на японските машини на съперниците му.

В неделя Доктора се пребори за седмото място в състезанието на португалската писта „Ещорил", като стартира от девета позиция - представянето му в квалификацията беше определено като „прилично", а от бокса на Ducati признаха, че в момента не може да се очаква кой знае какво подобрение.

В италианския тим възлагат големи надежди на новия двигател - Роси трябваше да го пробва на тестовете, насрочени за началото на тази седмица - отново на „Ещорил", но изпитанията бяха отменени заради силния дъжд.

Дори и с новия мотор обаче формата на Ducati няма как да се промени като с магическа пръчка. Италианската компания беше купена преди дни от Audi и програмата й в MotoGP тепърва ще се обсъжда. Но истината е, че в последните месеци италианците просто не разполагаха с бюджет, който да им позволи да подобрят мотоциклета си, за да може Роси отново да е в челото. Освен спонсор на тима е цигареният гигант Philip Morris, компанията, която финансира и Ferrari във Формула 1, но последните информации от тима са, че разходите на Ducati за 2012 вече сериозно са надхвърлили планирания по-рано бюджет. И сега няма кой да компенсира дупката.

В обкръжението на Роси пък все по-често се чува мнението, че е дошъл моментът, в който Валентино да сложи край на кариерата си - това са неща, които той обсъжда с ограничен кръг хора - неговите най-близки приятели и бизнес съветниците му. Основният мотив на близките на Роси е, че ако това положение продължи имиджът на италианеца може да пострада необратимо и той да бъде запомнен с грандиозния провал в края на кариерата му, свързан с Ducati.

33-годишният Роси има 7 титли в MotoGP и по една в двата по-малки класа в края на 90-те години, но се предполага, че той вече губи мотивация, все по-често има проблеми с хронични контузии и има състезания, в които му е трудно да запази концентрация до финала.

В същото време, от обкръжението на Роси твърдят, че той не се отказва по две причини. Първата е гордостта му, Валентино не може да приеме, че ще си тръгне от MotoGP с провал и втората е, че Доктора продължава да вярва, че съвсем скоро ще си върне добрата форма , а в същото време Ducati ще оправят проблемите с мотора. Така че, Валентино иска нови победи и успехи.

В дните на състезанието на "Ещорил" обаче от Ducati изтече нова информация - според нея, Роси е заявил, че има намерение да се състезава само до края на 2012. Валентино е казал това пред баща си Грациано и мениджъра си Давиде Бривио. Предполага се, че това му решение е повлияно и от напускането на дългогодишния му главен инженер и ментор Джери Бърджис, като австралиецът си тръгна по лични причини.

Дори и оттеглянето на Роси, един от най-популярните спортисти в света, да е въпрос на време, той ще направи така, че от маркетингова гледна точка това да му се отрази минимално. Което означава, че Валентино няма да си тръгне преди важните за спонсорите му два старта в Америка - през юли е състезанието на „Лагуна Сека", а през август - в Индианаполис. След това идва Гран при на Сан Марино и стартът на „Мизано" пред родна публика. А след него до края на сезона остават броени дни. Така че, почти е сигурно, че Доктора ще кара до края на 2012.

В италианските медии вече се появиха сериозни предположения, че Роси иска да продължи кариерата си на четири колела. Преди няколко години той направи успешни тестове с болид на Ferrari за Формула 1 и за известно време дори се обсъждаше възможността той да кара в световния шампионат, но много по-вероятно е той поднови опитите си да кара в ралитата, както и в състезания от типа на „24 часа на Льо Ман".

Новините

Най-четените