Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Люис Хамилтън: В Red Bull няма да минат без KERS

Люис Хамилтън очаква отново да може да се бори с пилотите на Red Bull Снимка: Getty Images
Люис Хамилтън очаква отново да може да се бори с пилотите на Red Bull

Пилотът на McLaren Люис Хамилтън е на мнение, че световните шампиони във Формула 1 - Red Bull и Себастиан Фетел няма да могат да си позволят още дълго да се състезават без система KERS в новия болид на тима RB7. В Австралия Red Bull и Фетел спечелиха първия кръг от сезона, като липсата на KERS в колите на Себ и Марк Уебър се превърна в една от темите на уикенда.

От тима обявиха, че се решили да не използват KERS в Мелбърн, но причината за това остана неясна.

Характеристиките на пистата "Албърт парк" в Мелбърн не налага задължителното използване на системата KERS, но според Хамилтън в Малайзия положението ще е коренно различно.

Британецът очаква пилотите на Кристиан Хорнър да са много бързи и там, но се надява, че ще може да се бори с тях за победата в състезанието, особено ако те отново нямат KERS.

"На "Сепанг" притискането към пистата е много важно - заяви Хамилтън. - Така че колите на Red Bull ще са много бързи, ако не и по-бързи в сравнение с Австралия.

"Не знам дали сте обърнали внимание на предното крило на RB7 - все едно се влачи по земята. Това осигурява страхотно прилепяне на предницата към пистата. Нашето предно крило е доста по-вдигнато във въздуха.

"Само това решение ти дава още много притискане и може да спечелиш около половин секунда на обиколка, само от стабилната и предвидима предница на колата. Така че колкото по-скоро се изяснят тези регулации в правилата или ние излезем с подобно решение, толкова по-добре. Но засега ние трябва да намерим начин да догоним Red Bull на пистата.

"Нашата кола ще има някои дребни подобрения за Малайзия. Не знам дали ще можем да се борим с Red Bull в квалификацията, но мисля, че в състезанието ще е по-интересно, освен това, на "Сепанг" правата от старта към първия завой е по-дълга.

"Ако в квалификацията успеем да стигнем до първа или втора редица, на старта със системата KERS, определено ще имаме шанс. Така че, че Red Bull няма да могат още дълго да карат без KERS."

Босът на Red Bull Кристиан Хорнър, чийто тим използва KERS в петъчните тренировки в Австралия, призна по-рано тази седмица, че системата е "задължитела" за отбора за състезанието в Малайзия.

Съотборникът на Хамилтън Дженсън Бътън пък предположи, че в момента системата KERS на Red Bull не е толкова добра, колкото тази на McLaren.

"Повечето отбори печелят между 0,3 и 0,5 секунди на обиколка заради използването на KERS - обясни Бътън. - Според мен, подобрението във времената на Red Bull заради системата е едва 0,15 секунди. Това е добре за нас. Ние имаме силна система KERS, за да можем да се борим с тях, просто във всички други аспекти Red Bull са много силен отбор."

Според Бътън, Фетел не е показал истинската скорост, на която е способна новата кола на Red Bull - RB7, въпреки че спечели убедително в Австралия.

"Мисля, че все още сме доста назад в сравнение с Red Bull, не мисля, че Себастиан показа всичко, на което е способна новата кола на тима в Мелъбрн - обясни световният шампион за 2009.

"В RB7 ще има още подобрения, още за следващото състезание, най-малкото защото в тима работят усилено по новата им изпускателна система и ауспусите, което може да им донесе още ползи.

"Всички отбори във Формула 1 имаха цяла зима на разположение да пробват различни неща по новите си коли, така че всеки е подготвил нещо интересно за първите състезания. За нас това състезание трябва да е добро, пистата е подходяща за колата ни и се надявам да се представим добре."

 

Най-четените