Промяната на техническите правила във Формула 1 е убедила шефовете на Mercedes да не изтеглят компанията от световния шампионат. Това заяви пред ВВС шефът на направление „Изследване и развитие" в Daimler Томас Вебер.
Според него, ерата на 2,4-литровите V8 атмосферни мотори не е била особено полезна за Mercedes. През новия сезон, когато болидите са вече с 1,6-литрови V6 турбо мотори Mercedes спечели първите три състезания и води при конструкторите и пилотите.
„Основното предизвикателство пред нас в близкото бъдеще е икономията на гориво и създаването на все по-ефективни двигатели - обясни Вебер пред ВВС. - Промените в техническите правила на Формула 1 отговарят точно на това, от което имаме нужда."
В началото Вебер не пожела да коментира дали наистина Mercedes е можело да напусне Формула 1, но след повторението на въпроса той все пак отговори.
„Мисля, че да, водехме такава дискусия - призна Вебер. - На моменти ни беше много трудно да дискутираме участието си във Формула 1 с надзорния съвет на Daimler. Дискусиите бяха доста оживени. И винаги беше едно и също, особено в последните години - защо използваме атмосферни мотори, а не по-модерни решения.
„Сега с новите правила мога да убедя надзорния ни съвет, че тимът ни във Формула 1 прави точно това, което ни е нужно - разработваме важни проекти за даунсайзинга, директното впръскване на горивото, олекотяване на конструкции, ефективно използване на горивото на най-високо ниво, нови технологии, комбиниране на двигател с вътрешно горене и хибрид с електромотор и т.н."
Изказването на Вебер идва като отговор на оплакванията на президента на Ferrari Лука ди Монтедземоло, че новите правила за грешка и че Формула 1 не се развива в правилната посока.
Според Вебер дискусията за това дали феновете харесват или не новата Формула 1 е „глупава", като той допълни, че ако феновете не успяват да разберат какво се случва в състезанията или как са се променили правилата, то това е „комуникационна грешка", вината за която е на Формула 1.
Вебер беше категоричен и по въпроса за звука на моторите във Формула 1.
„Сега можем да демонстрираме на зрителите, че Формула 1 си остава емоционален спорт, дори и вече да не е толкова шумен - заяви Вебер. - Разбира се, звукът би могъл да се повиши леко. Но в същото време всички модерни автомобили се движат в посоката, в която пое Формула 1 - даунсайзинг, турбо мотори, дори моторите на Porsche звучат като тези на другите марки. Така че хората свикват с това, не е трудно."