Люис Хамилтън полага сериозни усилия, за да присъства в колкото се може повече медии преди началото на новия сезон във Формула 1, особено като се има предвид, че съвместната му работа с Mercedes тръгна трудно по време на първите тестове на „Херес".
В интервю за френския вестник L'Equipe световният шампион за 2008 положи усилия да очертае какво може да очакват медиите, феновете и анализаторите от първата му година в Mercedes. След това Хамилтън отдели време и на италианския Gazzetta dello Sport.
Пред L'Equipe Хамилтън си поставя скромни задачи за сезон 2013 - да се качи на подиума, може би да спечели едно състезание, но твърди, че „готов да завърши на 15-о място в първото състезание" - в Мелбърн на 17 март.
След първите изпитания на „Херес" с новия болид на Mercedes, Люис признава, че в тима има още по какво да работят и допълва, че очаква добро представяне в дългосрочен план, като амбициите му са насочени към 2014.
Защото въвеждането на новите правила за 2014, включително и най-вече за новите двигатели, дават предимство на тимовете, които сами си произвеждат двигателите, да ги вградят по най-добрия начин в новите шасита. Във Ferrari реагираха бързо и върнаха на работа Рори Бърни, който ще се труди по болида на Скудерията за 2014, в Mercedes също започват паралелно да се трудят за 2014.
Хубавото е, че Люис беше откровен за първите си впечатления при сравнението на болидите на McLaren и Mercedes.
„Болидът на McLaren беше по-добър, но това не е изненада - обясни Люис - През миналата година видяхме, че пилотите на Mercedes често бяха на една секунда от най-добрите времена, понякога и на две секунди на обиколка. Бях подготвен за това. След тестовете на „Херес" мога да кажа, че колата на Mercedes има по-слабо притискане към пистата от болида на Mclaren. Но разликата не е много голяма. Имам идеи как да подобрим две-три неща."
Хамилтън разкрива и мнението си за Ники Лауда, ролята му в трансфера на пилота от McLaren, както и какво да очакваме от австриеца в тима.
„Винаги съм уважавал Ники, но в последните години той обикновено ме критикуваше без дори да ме познава - поясни Хамилтън, визирайки основно работата на Лауда като коментатор за германския тв канал RTL.
„Когато се срещнахме, исках да прекараме малко време заедно, за да може той да се опознае. А и аз исках да разбера дали ще ми допадне да работя с него, дали ще ми допадне характера му. В крайна сметка, имаме много общи неща. Говорихме много и това също помогна за решението ми да подпиша с Mercedes".
И сега стигаме до още нещо, което е много важно - защо Люис е решил, че трябва да напусне McLaren?
„Определено, нещата в McLaren не бяха толкова добри, колкото преди - обяснява пилотът. - Аз карах силен и бърз автомобил, можех да печеля състезания, да се боря със Себастиан Фетел. Но може би се задържах твърде дълго в McLaren. Имам нужда от нови предизвикателства. Не мога да прекарам 25 години в един и същи офис и да правя едно и също. А в McLaren се чувствах точно така, рутината беше ме завладяла, познавах всичко, от фитнеса до всяко ъгълче на фабриката."
А пък и парите в мерцедес са по-добри