Фетел: Колата ни върви като краставица

Напрежението при световните шампиони във Формула 1 Red Bull се увеличава въпреки победата на Дениъл Рикардо в Гран при на Канада или може би точно заради нея. От базата на тима веднага след състезанието изтекоха както добри, така и лоши новини за почитателите на Red Bull.

Победителят в Монреал  Дениъл Рикардо със сигурност и догодина ще е пилот на Red Bull, след като тимът е упражнил опцията си да удължи договора му за още един сезон. Информацията е на германското издание Sport Bild.

Лошата новина обаче е свързана със Себастиан Фетел, който определи болида на тима като „краставица". Първо обаче да видим какво ще се случи с Рикардо.

Според източниците на Sport Bild, клаузата в контракта на Дениъл е била активирана този уикенд в Канада. В Монреал 24-годишният Рикардо спечели първата си победа във Формула 1, а се очаква новият му договор с Red Bull да бъде официално оповестен в домашното състезание на тима - Гран при на Австрия другия уикенд.

В същото време австралийското списание Financial Review съобщи, че новата звезда във Формула 1 няма да струва много скъпо на Red Bull. За тази година базовата заплата на Дениъл е 3,5 милиона долара, като договорът му предвижва бонус до 2 милиона долара за всяка една победа. За догодина обаче заплатата на Дениъл ще е по-голяма, но едва ли ще надхвърли 5 милиона долара.

Плановете на шефовете на Red Bull са задържат в дългосрочен план Рикардо - поне до 2018 година, като на него се разчита да е равностоен съперник на 4-кратния световен шампион Себастиан Фетел. За седем старта този сезон австралиецът успя да победи пет пъти шампиона.

Точно Фетел обаче може да се окаже голямата пречка в плановете за бъдещето на Red Bull. Германецът има проблеми с адаптацията към новия болид на тима - RB10 и на няколко пъти влезе в остри конфликти с тима. Фетел на два пъти беше помолен от бокса да пусне пред себе си по-бързия Рикардо, а в Монако вдигна скандал на екипа си, след като отпадна заради повреда. В Монреал Себ се оплака по радиото, че тимът му е избрал неподходяща стратегия, която позволи на Рикардо да го прескочи при спиранията в бокса и да мине доста по-напред в класирането. В Монреал Фетел завърши трети, но нямаше шанс да атакува победителя Рикардо.

Съветникът на Red Bull доктор Хелмут Марко, който е най-верният съюзник на Фетел в тима вече на няколко пъти намекна, че пилотът не е особено щастлив от трудния старт на сезона.

„Разбирам много добре Себастиан, от него разбрах, че да гледаш как колите на Mercedes се отдалечават пред теб във всяко едно състезание, не е особено мотивиращо", обясни доктор Марко.

В Канада Фетел отново не успя да разкрие раздразнението си от липсата на прогрес при колата на Red Bull. Като изключим оплакванията му по радиото, той си позволи да нарече болида RB10 „краставица".

„Съжалявам, че трябва да го кажа, но нашата краставица просто не е достатъчно бърза на правите - обясни пред немските медии Фетел след финала в Монреал. - Не съм доволен и от стратегията, с която карах, в един момент се озовах зад Нико Хюлкенберг и започнах да губя време зад него. Очаквах от бокса да ми предложат някаква промяна в стратегията, която да ми позволи да се измъкна по-напред, но това така и не стана."

Най-вероятно, Фетел е недоволен и от плановете на Ейдриън Нюи да се оттегли на по-заден план и вече да не се ангажира пряко със създаването и развитието на болидите на Red Bull.

„Ако ме питате за бъдещето на Нюи, мога да ви кажа, че гледам какво ще се случи само краткосрочен план, за бъдещето не мога да ви кажа нищо", обясни раздразнено Фетел в Монреал."

Доктор Марко се включи веднага, за да неутрализира ефекта от употребата на термина „краставица" за новия болид на Red Bull.

„Ако не осигурим на Себ болид, с който да може да печели състезания, не можем да му се сърдим, че е разочарован от представянето ни", обясни доктор Марко пред вестник Bild.

Според информации в германската преса една от възможностите пред Нюи е да работи върху двигател за Формула 1, финансиран от Red Bull. Нюи ще оглави новия Advanced Technologies Center на Red Bull и се очаква да покани на работа бившия си шеф от Mercedes Марио Илиен, който има опит в тази дейност чрез компанията Ilmor.

„Това изобщо не е лоша идея", коментира полушеговито Нюи в Канада, но отказа допълнителен коментар.

Новините

Най-четените