Преди новия сезон във Формула 1: Фаворитите

До старта на новия сезон във Формула 1 остава съвсем малко - Гран при на Австралия дава началото на битката за световната титла този уикенд. Сега е моментът да използваме последните дни преди старта на надпреварата, за да видим кои са силните и слабите страни на отборите и пилотите, които ще гледаме в следващите 19 старта.

Най-доброто преди сезона във Формула 1 - специално за вас от Sportcafe.bg

Започваме с шампионите за 2010 година...

Red Bull

Превръщането на Red Bull в топ отбор във Формула 1 отне няколко години, но резултатите са впечатляващи - пилотите на тима бяха сред претендентите за титлата през 2009, а през 2010 Себастиан Фетел стана най-младият световен шампионат в историята на спорта и RB6 триумфира при конструкторите.

В началото на миналата година проблемите с надеждността на колата, грешките на Себастиан Фетел и съперничеството му с Марк Уебър донесоха много загубени точки на тима. Сега, за началото на 2011 всичко си остава без промяна - двамата пилоти отново ще могат свободно да се борят един с друг, само че Ейдриън Нюи и екипът му се надяват, че проблемите с издръжливостта на колата са вече в миналото.

Босът на отбора Кристиан Хорнър определи зимната подготовка преди началото на сезона 2011 „като най-добрата досега", а за новата кола RB7 това означава добри времена и надеждност в хода на изпитанията.

Ако RB7 се окаже толкова бърз, колкото беше предшественикът му, то Фетел и Уебър остават основни фаворити за първите места във всяка една квалификация, както и в повечето състезания този сезон.

Двамата вече декларираха, че всички спорни теми и въпроси между тях са изчистени, което означава, че в McLaren и Ferrari не могат да се надяват на изпълнения като това в Турция в миналата година, но никой не е застрахован от грешки.

Все пак, Red Bull започва сезона като фаворит №1 за титлата през 2011.

Ferrari

Президентът на Скудерията Лука ди Монтедземоло обяви, че целта тази година пред италианския тим е спечелването на титлата във Формула 1, всичко друго ще е провал в края на сезона. И италианецът ясно заяви, че Фернандо Алонсо може и трябва да се пребори за третата си световна титла. В края на 2010 испанецът беше много близо до титлата, но в Абу Даби просто нямаше какво да направи срещу превъзходството на Red Bull и откъсналия се напред Фетел.

В хода на тестовете болидът с най-много имена този сезон - последно F150 Italia демонстрира много добра скорост, очаквана надеждност, а тимът показа, че може бързо да се справя с „детските болести" на колата, едно от тях беше подпалването на Фелипе Маса в хода на тестовете.

В рамките на една обиколка F150 най-вероятно ще отстъпва по скорост и стабилност на RB7, но в дълга серия от обиколки италианският болид показа впечатляващи резултати в хода на предсезонната подготовка. Новият болид на италианците беше определен като „най-консервативния" сред колите на водещите отбори, но тук напълно очаквано става въпрос за развитието на една добра и печеливша концепция от миналата година. През втората половина на 2010 Алонсо беше изключително бърз, просто не навсякъде имаше шанс да спечели това, което заслужаваше.

През 2011 Фернандо най-вероятно ще занули окончателно амбициите на Маса е лидер на тима. Испанецът е на път да постигне това, което преди него направи Михаел Шумахер в Маранело - да организира целия тим около себе си и да накара всички да работят за него, защото когато печели той, това винаги ще е добро за тима. Ако успее и Ferrari е на ниво, Алонсо отново ще е фаворит за титлата.

McLaren

Британската идилия в тима на Мартин Уитмарш беше леко помрачена в предсезонните тестове, когато се оказа, че новият болид МР4-26 не е достатъчно бърз и по-лошото - не е достатъчно надежден. Всъщност колата навъртя най-малко тестови километри от всички болиди за новия сезон - два пъти по-малко от тези на Ferrari и Red Bull.

МР4-26 се отличава с иновативен дизайн и най-вероятно интересното оформление на въздушните кутии - под формата на буквата L, ще се окаже ефективно решение за осигуряването на достатъчно притискане на задната част на болида към пистата.

В крайна сметка, малко преди началото на състезанията, Дженсън Бътън заяви, че представянето на МР4-26 не е било толкова лошо, колкото се смятали всички и може да се окаже, че тимът въобще не е изостанал. Но шефът на тима Мартин Уитмарш обясни, че разликата с лидерите е 1 секунда на обиколка, голямо изоставане, което според него може да бъде наваксано - въпросът е колко бързо ще стане това и какво досега е пречило МР4-26 да покаже истинските си възможности?

И тук двамата пилоти са оставени свободно да се състезават един с друг, като по-възрастният Бътън намери начин да се впише идеално в тима без това да се отразява на амбициите на Хамилтън, като и двамата преследват втората си световна титла.

Дали обаче ще влязат в битката в челото ще видим още в Австралия, където може би съперниците им ще имат предимство.

Mercedes GP

Втори сезон от завръщането на легендарния Михаел Шумахер във Формула 1, като немецът и милионите му фенове се надяват 42-годишният ветеран да се представи по-силно в сравнение с 2010. През миналата година Шуми, който отсъства три години от пистите, беше напълно засенчен от Нико Розберг. Синът на Кеке Розберг стигна три пъти до подиума, а най-доброто класиране на Шумахер беше 4-ото място. Нико се адаптира по-бързо към недобрата кола на Mercedes, справи се с характерното за нея недозавиване, но като цяло прогресът на тима беше слаб - в средата на сезона, когато W01 трябваше да еволюира Розберг се оплака, че всъщност представянето на колата се влошава.

W01 от 2010 стана жертва на шампионската кампания на Brawn GP от 2009, когато всички ресурси на тима бяха вложени в шампионската кола на Дженсън Бътън и за неговия наследник не остана време, а и ресурси. Сега, с W02 това би трябвало да е избегнато, като в началото на тестовете новият болид не беше достатъчно бърз и стабилен. Но в хода на изпитанията дойдоха няколко промени по аеродинамиката на колата, които върнаха усмивките на лицата на Михаел и Нико. Скоростта все още не е достатъчна, но изоставането сякаш не е толкова сериозно, колкото беше през 2010.

За да върви напред Mercedes GP трябва да се откъсне пред Renault и да влезе в битка с McLaren, което ще е доказателство, че в Топ 4 наистина вече има четири равностойни отбора.

Новините

Най-четените