В Red Bull броят изпуснатите точки

Двамата пилоти на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър официално се помириха на среща в базата на тима в Милтън Кийнс, на която присъстваха още шефът на тима Кристиан Хорнър и съветникът на отбора Хелмут Марко.

Мотото на срещата се оказа едно от определенията за състезателен инцидент - "Shit happens", а източници от тима заявиха, че идеята е била станалото да остане назад, като двамата пилоти продължат да работят заедно. По-неприятна се оказа втората част на срещата - оказа се заради повреди и инциденти, двамата пилоти на Red Bull са загубилри общо 120 точки в първите седем състезания тази година.

Събирането завърши с официално изявление на тима, включително и с първо изявление на Фетел след кратката му поява пред журналистите на пистата в Истанбул.

"Тимът ни осигури страхотна позиция и това, което се случи, не беше добро за отбора - съжалявам за това, че загубихме лидерството в състезанието", обяснява Фетел. "Двамата с Марк сме състезатели и се състезаваме. Двамата сме професионалисти и начинът ни работа няма да се промени, тъй като искаме да вървим напред. Ние сме страхотен тим с много силен дух. Чакам с нетърпение старта в Канада."

Уебър също коментира: "Двамата със Себ ще направим така, че това, което стана в Истанбул да не се повтаря и двамата ще продължим да работим заедно, между нас няма проблеми. Говорихме достатъчно за този инцидент, всичко приключи, сега гледаме напред и аз съм фокусиран върху предстоящото състезание в Канада."

Сега остава да разберем колко дълго ще се запази координацията между двамата пилоти. Но в Истанбул се видя нещо, което е реална заплаха за Red Bull - McLaren излезе пред тима на Кристиан Хорнър в класирането при конструкторите, благодарение на подаръка за Хамилтън и Бътън 18 обиколки преди финала. Британският тим редовно намаляваше разликата в представянето между своите болиди и колите на Red Bull, а сега Бътън и Хамилтън ще получат още подобрения за своите автомобили. В Red Bull също не почиват, но те ще трябва да намерят начин да накарат своята F-duct система да заработи, докато при McLaren този проблем е решен отдавна и тимът е лидер в тази област.

Подобно на това, което демонстрира Brawn миналата година, в началото на сезона Red Bull имаше сериозно предимство по отношение на представянето на пистата. Тимът има седем спечелени квалификации в първите седем старта и имаше реална възможност да се откъсне напред в класирането при пилотите и конструкторите. Миналата година Дженсън Бътън спечели за Brawn шест от първите седем състезания и натрупа сериозен аванс. Пилотите на Red Bull не успяха да го направят.

Марк Уебър и Себастиан Фетел са загубили общо 120 точки този сезон, ако предположим, че двамата бяха успели да превърнат стартовите си позиции в реално класиране на финала.

В Бахрейн Фетел загуби 13 точки, тъй като стартира от полпозишън, но заради повреда в една от свещите в мотора му финишира четвърти.

В Австралия, Фетел загуби 25 точки, тъй като беше на първа стартова позиция, но получи повреда в спирачките и не завърши. Уебър от своя страна съжалява за 20 пропуснати точки - той тръгна втори, но загуби време заради лош избран момент да бъде повикан в бокса, а след това допусна грешка, която го лиши от точки.

В Малайзия двамата взеха максимално възможния резултат, точно когато другите големи тимове станаха жертва на лоша стратегия и неточни моменти за викане на пилотите в бокса.

В Китай двамата завършиха квалификацията първи и втори. Фетел загуби 17 точки, след като завърши 6-и, а Уебър - 14, тъй като стигна на финала едва осми - основно заради времето и лошите стратегически решения. Но за да сме честни спрямо Red Bull трябва да признаем, че в този ден тимът не беше единственият, който прахоса много точки.

В Испания Фетел загуби 3 точки заради грешка при спирането в бокса, както и заради техническите проблеми, които се появиха по-късно в състезанието.

В Турция Уебър тръгна от полпозишън, но загуби 10 точки, а Фетел загуби 18, тъй като двамата имаха реален шанс за двойна победа.

Общо загубените точки са 120, което прави средно по 17 на състезание. Но, пак отбелязвам, това са загубени потенциални класирания.

Само времето ще покаже дали Red Bull ще успее да си върне позицията на едноличен лидер в шампионата или пък ще влезе в тежка битка с настигащите ги тимове, групата на които се води от McLaren.

Новините

Най-четените