Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо Барселона се отказа от H&M, за да не ядоса Китай?

Защо Барселона се отказа от H&M, за да не ядоса Китай?

Китайският пазар е от изключителна важност за Барселона и това се потвърди за пореден път. Новоизбраният президент Жоан Лапорта и ръководоството на каталунците се опитват да стабилизират клуба и всеки нов спонсорски договор е добре дошъл. Но въпреки това от Барса взеха решението да прекратят преговорите с шведската модна марка H&M по политически причини.

Предисторията датира от няколко месеца. В края на март световноизвестни брандове като H&M, Burberry, Nike, adidas и др. бяха засегнати от потребителски бойкот в Китай.

САЩ и други икономически сили обвиниха азиатската страна, че нарушава човешките права в китайската провинция Синдзян, населена предимно с представители на уйгурското малцинство.

От H&M бяха особено настоятелни, че трябва да се вземат мерки срещу трудовите лагери, което ядоса Китай.

"Не мисля, че една компания трябва да политизира икономическото си поведение - каза Сю Гуейсян, говорител на правителството на Синдзян преди няколко месеца. - Може ли H&M да продължи да печели пари на китайския пазар? Вече не."

Шведската компания се отказа от памука на Синдзян, а впоследствие започна преговори да стане един от основните спонсори на Барселона.

В Испания се твърдеше, че дискусиите са на финалната права, като остават дребни детайли за доуточняване, но каталунците отказаха сътрудничеството.

В официална позиция се заявява, че двете страни просто не са постигнали споразумение и този актив не е приоритет за клуба.

Запознати обаче са категорични, че провалът на договора се дължи на опасенията на "Камп Ноу" да не ядосат Китай.

Защото приходите от H&M биха били като капка в морето в сравнение с това, което се влива в клуба от могъщата азиатска страна по най-различни канали.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените