Кой е готов за новия сезон?

Може би новият сезон във Формула 1 ще ни предложи оспорвана битка между Mercedes и Ferrari. Това трябва да първият ни извод от двете 4-дневни тестови сесии на пистата „Каталуня" край Барселона, които предхождат новия сезон.

Но не забравяйте, че не трябва да разчитаме твърде много на постиженията от зимните тестове - все пак Кими Райконен и Себастиан Фетел оглавиха класирането в Барселона, но пилотите на Mercedes така и не атакуваха с най-бързите гуми - новите ултра софт и супер софт. Нито веднъж, което ни лишава от шанса да сравним скоростта на новите болиди на двата тима.

Но и двата отбора навъртяха доста обиколки със средно твърдите и меки сликове, което е важно за предстоящите 21 състезания. И като направим задължителната уговорка, че не знаем кой с колко количество гориво е бил на борда, времената на фаворитите с тези два типа гуми са интересни и доста близки.

Пряко сравнение

С меките сликове най-доброто време за Mercedes постигна Нико Розберг - 1.23,022 мин. Световният шампион Люис Хамилтън остана на над половин секунда от съотборника си с този тип гуми, но при средно твърдите темпото им е почти идентично.

В четвъртък обаче Райконен постигна 1.23,009 минути с меките сликове - с една десета по-добро време от това на Фетел, но и с една идея по-добро постижение от това на Розберг.

Това може да означава две неща. Първо, новият SF16-H с промененото предно окачване най-после отговаря на вкуса на Райконен и финландецът може да е много бърз и второ, може би наистина възможностите на Ferrari и Mercedes са изравнени.

При средно твърдите гуми предимството е изцяло на страната на Mercedes - 1.24,126 и 1.24,133 за Розберг и Хамилтън срещу 1.24,711 и 1.24,770 за Фетел и Хамилтън.

Другият коз на Скудерията е, че SF16-H е почти революционен автомобил в сравнение с колата на тима от миналата година, което означава, че цикълът му на развитие тепърва започва. И ако това са базовите му възможности, но в Маранело могат да бъдат доволни. От друга страна W07 е еволюция на W06 и се очаква, че потенциалът за развитие на колата ще е по-ограничен.

Малко по-назад

След шест тестови дни без особени проблясъци, в четвъртък Williams и Фелипе Маса поднесоха изненада - 1.23,193 минути с меките сликове, т.е време, по-лошо с малко повече от една десета от постиженията на Ferrari и Mercedes. Дали британският тим ще може да се бори в челото? Може би.

По-скоро обаче може да предположим, че пилотите на сър Франк ще вървят с около половин секунда на обиколка зад лидерите. При средно твърдите гуми най-доброто време на тима беше 1.24,989 минути, а другото неясно нещо е как Маса с меките сликове успя да запише по-бърза обиколка от най-добрата на Валтери Ботас със супер меките.

Много е вероятно Williams и Force India да водят оспорвана битка за това кой да е №3 този сезон. Със супер меките и ултра меките гуми времената на двата тима се оказаха почти идентични - разликата им беше под 0,1 секунда.

В лагера на Red Bull

Много е възможно този сезон по-малкият тим на Red Bull - Toro Rosso, да вземе аванс в битката. Според Кристиан Хорнър новият мотор на Toro Rooso - двигател Ferrari версия 2015 година, ще им даде предимство от 0,8 секунди спрямо Red Bull. За началото на сезона бившите световни шампиони чакат сериозни подобрения по мотора на Renault, но ще е необходимо време те да подействат. А Макс Верстапен и Карлос Сайнц ще се много бързи, испанецът записа 1.23,134 вчера, което се оказа само с 0,4 секунди по-слабо от времето на Ferrari.

McLaren стигна средата на таблицата

За радост на феновете на британския отбор, МР4-31 се оказа надежден автомобил и кошмарите от 2015 остават в историята. Във втория тест Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо навъртяха повече обиколки от всички предсезонни тестове през 2015. С ултра меките гуми Бътън стигна до 1.24,714, а като цяло с по-масовите типове гуми McLaren е на около 2 секунди на обиколка от темпото на Mercedes и Ferrari.

В бавната и технична част на „Каталуня", т.е в последния сектор на обиколката МР4-31 не отстъпва по нищо на W07, но на мотора на Honda все още не му достига мощност. Дори и с по-меките гуми Алонсо беше с около 20 км/ч по-бавен от болидите с мотори Mercedes на старт-финалната права.

Групата на опашкарите

Тук са Renault, Sauber, Manor и Haas. Битката между тях ще е много оспорвана, но всеки е изостанал заради различна причина. При Renault е липсата на време - RS16 е скромна еволюция на колата на Lotus от миналата година, чието развитие спря доста рано заради липсата на пари. Така че тук големите промени предстоят. Manor и Haas показаха сходно темпо, като и двата тима са с напълно нови коли, но при американците те са доста повече.

Заради липсата на пари Sauber закъснява сериозно и новата кола на тима беше готова едва за вторите тестове, без обаче да покаже кой знае колко голям прогрес. Може би в Мелбърн Haas ще е на опашката, но съвсем малко по-напред ще са пилотите на Петер Заубер, което обещава страхотна битка и в дъното на класирането.

Новините

Най-четените