Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Алонсо и Бътън отиват към рекордните 105 места назад на старта!

Бътън и Алонсо може да стартират утре с рекордни наказания
Шефът на McLaren Рон Денис и Алонсо
Бътън с гаранция ще стартира от последна редица утре
Honda трябва максимално бързо да догони другите производители на мотори
В McLaren се надяват на по-успешна втора половина на сезона
Британският тим разполага с най-опитните пилоти във Формула 1
Алонсо направи мистериозна катастрофа по време на тестовете в Барселона преди началото на сезона
Все още не се знае причината за инцидента, заради който испанецът лежа в болница
Първата задача на McLaren ще е двамата пилоти на тима да влязат в първата половина на колоната

Пилотите на McLaren Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън ще влязат в историята на Формула 1 с рекордното наказание, което ще стане официално утре за старта на Гран при на Белгия - преместване с общо 105 места назад на стартовата решетка. Естествено, това е невъзможно, но както се пошегува списание Spiegel, Бътън и Алонсо няма да стартират от „Спа", а от съседния Аахен.

Същият хумор беше актуален и по време на Гран при на Австрия, където двете коли на McLaren също събраха солидно количество санкции и някои медии обясниха, че те няма да стартират от последната редица на „Ред Бул ринг", а може би от германската писта „Нюрбургринг".

Ситуацията е абсурдна, но едва ли някой е предполагал, че едни разумни на пръв поглед правила ще доведат до подобни абсурди.

Логиката е следната: за всеки допълнителен елемент извън разрешението от правилата, пилотът получава наказание - 10 места назад за сменен двигател, 5 - скоростна кутия и т.н. И бройката на разрешените компоненти се свива всяка година - 4 двигателя тази година, 4 скоростни кутии и т.н.

Техническите правила определят шестте важни компонента, от които всеки пилот има право да ползва по 4 бройки на сезон: двигател с вътрешно горене, турбо компресор, мотор генератор MGU-H (събира енергия от топлината, отделена от турбото), мотор генератор MGU-K (събира енергия от спирачките), система за съхранение на енергия и контролен електронен блок.

Естествено, с новите и все още недостатъчно надеждни мотори, влезли във Формула 1 от началото на миналата година наказанията започнаха да идват бързо, а този сезон пилотите на McLaren получиха по един допълнителен мотор, тъй като Honda се включи по-късно - от началото на 2015 година и има ограничени възможности да развива мотора си.

Първата половина на сезона се оказа много трудна за японците, като в първите състезания колите на Алонсо и Бътън на практика вървяха само с бензиновите си мотори и не ползваха хибридните системи, тъй като те не се сработваха с двигателите. Първите 7-8 състезания отидоха за борба с проблемите и едва в Унгария и двамата пилоти на тима влязоха в зоната на точките.

Втората част на сезона обаче ще е много важна. Точно в предстоящите 9 състезания, включително и това на „Спа", Honda трябва да заличи изоставането си спрямо  другите доставчици на мотори, тъй като зимната пауза преди следващия сезон е много кратка и това няма как да се случи тогава.

Преди Гран при на Белгия японците използваха част от оставащите им „жетони" за промени по двигателя. (Всеки „жетон" дава право на определени промени по двигателя и хибридните системи в хода на сезона, а чрез ограничената им бройка се контролират подобренията, правени от страна на доставчиците). Очаква се моторът на японците да е с 50 конски сили по-мощен, но вчера Фернандо Алонсо каза, че не е усетил тази промяна, тъй като е имал доста дребни проблеми с колата.

В помощ на Honda преди Унгария правилото за налагане на наказания беше променено и вместо да получават наказателни секунди за всички места назад, които не се хващат на решетката, пилотите просто биват пращани на последна редица.

И за Белгия масираната и сериозна атака на Honda към следващия сезон можеше да започне. Защото 2015 е отписана, но е важно японците да се подготвят добре за догодина.

Досега Алонсо е използвал осем двигателя, осем турбини, осем MGU-H мотор генератори и седем MGU-K. При Бътън положението е същото - 8 мотора, девет турбини, девет MGU-H и осем MGU-K.

Преди началото на тренировките от Honda заявиха, че Алонсо и Бътън ще получат по два нови мотора този уикенд - единият за вчера, а другият - за днес сутринта. Заедно с двигателите дойде и смяната на турбини, мотор генератори, общо взето, всичко, което трябва. И като се съберат всички санкции, Алонсо и Бътън „печелят" 105 места назад на старта. И по два почти нови мотора, които ще могат да ползват без наказания оттук нататък. Не е лошо като идея, нали?

Само вчера Алонсо събра 30 места назад заради смяната на мотора, на турбото, на двата мотор генератора и на електронния контролен блок. Днес ще се случи нещо подобно, но ще бъде потвърдено довечера. Бътън пък се отчета с 25 места назад вчера.

„Спа" е идеалното място за наказания, тъй като мощността на мотора на Honda така и така е недостатъчна и двамата нямат шанс за точки, така че е ясно, че ще вървят по-назад. Може би подобна схема ще бъде разиграна и на „Монца", където мощността също е важна и McLaren пак ще изостане.

Първият реален шанс на McLaren за точки ще е на по-бавното и технично трасе в Сингапур, където Бътън и Алонсо имат шанс да са напред. И ако всичко върви нормално с развитието на двигателите на Honda, ще минат без наказания.

 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените