Розберг не даде шанс на Хамилтън

Нико Розберг победи съотборника си Люис Хамилтън във второ поредно състезание и взе втора поредна победа след успеха му в Мексико. Германецът стартира от полпозишън, поведе в първия завой и оттам нататък контролира хода на състезанието, въпреки че шампионът се опита да го притисне при спиранията в бокса, както и в самото начало.

На моменти Хамилтън изглеждаше по-бърз, но не достатъчно, че да атакува Розберг, а турбулентните потоци от аеродинамиката на колата на Нико не оставиха шанс на Люис да пробва атака.

Трети завърши Себастиан Фетел, а четвърти - съотборникът му във Ferrari Кими Райконен.

Двамата пилоти на Тото Волф доминираха в състезанието, а напрежението между тях, появило се още в Щатите се запази, Хамилтън искаше да атакува Нико, но не успя.

Победата на Розберг допълнително ще нагнети напрежението в Mercedes, тъй като преди старта шефът на тима Тото Волф заяви, че основната цел на Mercedes е да помогне на Розберг да се пребори с Фетел за второто място в крайното класиране. Хамилтън обясни, че не знае за такова нещо и ще се бори с Розберг, но Волф контрира, че Нико няма да има нужда от помощта на Люис.

На старта Хамилтън потегли малко по-добре от втора позиция, но Нико го избута към външната траектория на първия завой, където британецът остана без достатъчно сцепление, трябваше да върне газта и остана втори.

До първите спирания в бокса Люис вървеше на около секунда и половина зад Нико, а след първата смяна на гуми го притисна и се опита да го атакува. За около 10 обиколки Хамилтън вървеше на около една секунда от Нико, след което гумите му започнаха да губят сцепление и той върна газта.

Хамилтън поиска по радиото да пробва по-различна стратегия, тъй като неговата повтаряше тази на Нико, но с 1 обиколка закъснение, но от бокса му отговориха, че това не е добра идея, тъй като Фетел е твърде близо.

В крайна сметка пилотите на Mercedes спираха по три пъти вместо по два, тъй като гумите на Розберг и Хамилтън се износваха твърде зле. След последното спиране в бокса Розберг се върна на секунда и половина пред Люис, 20 обиколки преди финала. И картинката остана същата като в началото на състезанието.

Топ 10 допълниха Валтери Ботас с Williams, Нико Хюлкенберг с Force India, Даниил Квят с Red Bull, Фелипе Маса с Williams, Ромен Грожан с Lotus и Макс Верстапен с Toro Rosso.

Новините

Най-четените