Така дългоочакваните преговори между новия световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън и тима му Mercedes явно ще започнат от много изгодна за пилота позиция. Британецът има контракт с Mercedes до края на 2015 и на няколко пъти вече се повдига въпросът за неговото подновяване. В началото на втората половина на сезон 2014 се чу, че преговорите стартират, но след това по инициатива на Люис те бяха спрени, за да не пречат на битката за световната титла.
Това доведе до спекулации, че Хамилтън рискува, но иска да влезе в преговорите от позицията на световен шампион. Люис успя да победи съотборника си Нико Розберг в спора за титлата и сега позицията му определено е по-силна.
Според италианския вестник La Gazzetta dello Sport в Mercedes са готови с офертата към Люис. Тимът планира да предложи на британеца договор за три години (от 2016 до 2018) със заплата 20 милиона евро на сезон. Отделно от това британецът ще печели по 1 милион евро бонус за всяка победа, а спечелването на световна титла ще означава премия от 5 милиона евро.
Преди дни се появи информация, че Люис иска 33 милиона евро заплата на година, но никой не пожела да я потвърди.
Ако двете страни се споразумеят по условията на Mercedes, то Люис ще стане №1 по приходи във Формула 1. Очаква се британецът да преговаря сам с шефовете си, тъй като той вече работи без мениджър. Първо тази роля изпълняваше баща му Антъни, а след това британецът беше клиент на Саймън Фулър и неговата агенция XIX Management Team. В началото на ноември миналата година Люис обяви, че няма да поднови договора си с агенцията на Фулър и предпочита да се грижи сам за делата си.
Още преди края на битката за титлата във Формула 1 шефовете на тима обявиха, че очакват Люис да остане в отбора, с което се постараха да разсеят слуховете, че имат намерение да наемат Фернандо Алонсо за негов заместник.
В края на 2014 и началото на 2015 обаче ситуацията доби по-динамичен характер. Първо директорът на Mercedes във Формула 1 Ники Лауда обяви, че „договор ще има" и допълни, че нито за момент не се съмнява, че той и тимът ще се договорят с Люис. Все пак австриецът е човекът, който навремето успя да убеди Хамилтън да напусне McLaren и да премине в Mercedes. Но шефът на тима на Mercedes Тото Волф, който номинално е подчинен на Лауда, обясни, че ако отборът не успее да се споразумее с Люис, то ще се насочи към Алонсо и евентуално към Валтери Ботас. Това изказване на Волф предизвика малка буря с оглед на това, че в началото на декември Алонсо подписа с McLaren и Рон Денис обяви, че в договора на испанеца няма възможност той да се измъкне от Уокинг в края на 2015, ако в Mercedes се отвори свободно място. В същото време е добре да се знае, че Волф е мениджър на Ботас, а доскоро Тото беше сред акционерите на британския тим и съпругата му Сузи е тестпилот на Williams.
До момента психологическата граница от 20 милиона евро на сезон годишна е успешно преодолявана от само трима пилоти: Фернандо Алонсо караше за 22 милиона евро на година за Ferrari, за толкова пари се състезават и Кими Райконен, който започва втори сезон след завръщането си в Маранело и Себастиан Фетел, който ги получаваше от Red Bull. Естествено, тази информация не е потвърдена, а според същия източник Люис и досега е получавал 20 милиона евро в Mercedes. Но с новите бонуси приходите му ще скочат драстично, особено, ако надмощието на Mercedes се запази в близко бъдеще. През 2014 по пътя към световната титла Хамилтън спечели 11 победи в 19 състезания.