Нико Розберг с Mercedes спечели първото състезание за сезон 2016 във Формула 1 – Гран при на Австралия. Това е четвърта поредна победа за германеца след трите му успеха в края на миналия сезон, когато остана втори в генералното класиране зад световния шампион Люис Хамилтън. Успехът е общо 15-и за Розберг във Формула 1. Втори остана световният шампион Люис Хамилтън, а трети - Себастиан Фетел с Ferrari.
Нико и съотборникът му Хамилтън тръгнаха от първа редица, но бяха атакувани успешно от Себастиан Фетел и Кими Райконен с Ferrari и в първата обиколка германецът се озова трети а Люис едва 7-и, въпреки че стартира от полпозишън.
Обратът за Mercedes в надпреварата дойде заради тежката катастрофа на Фернандо Алонсо с McLaren, който в 19-ата обиколка удари отзад Естебан Гутиерес с Haas на спирането за третия завой. С предната си дясна гума испанецът закачи задната лява на мексиканеца, излетя с много висока скорост от пистата, колата му заора в зоната за сигурност, преметна се няколко пъти и се удари в предпазната стена.
Алонсо се отърва невредим, макар и за кратко да беше в шок след тежката катастрофа, като по-късно Фернандо обясни, че спирането за завой №3 е от почти 300 км/ч. Сред вероятните причини за удара е по-ранното спиране на Гутиерес за завоя, както и твърде оптимистичния подход на Фернандо към завой №3, тъй като скоростта му в зоната за спиране беше много висока.
След катастрофата състезанието беше спряно за над 20 минути, за да бъде разчистено трасето, а точно в тази пауза в Mercedes заложиха на стратегията, която им осигури победата в Мелбърн.
Amazing! @alo_oficial walks away from massive #ausgp crash #F1 https://t.co/dR7nvByb1s
— Steve Kidner (@skidner) March 20, 2016
Розберг се възползва най-добре от прекъсването на състезанието и смени стратегията си, така че тя да се окаже печеливша. Също като Хамилтън той заложи на средно твърдите гуми, които в тестовете показаха страхотни резултати в дълга серия от обиколки и това се оказа правилното решение. Двамата с Люис окупираха първите две места във втората половина на надпреварата, а Фетел трябваше да довърши състезанието с още едно спиране в бокса и комплект меки сликове, но в бокса загуби голяма част от надеждата си за победа. При последното спиране за нови гуми механиците на Ferrari загубиха поне 3 секунди, за да сменят предна лява гума и това заличи възможността на Себ да атакува поне Люис за второто място, докато меките му сликове бяха много бързи.
Двойната победа за Mercedes не остана единственият голям успех в Австралия.
Ромен Грожан с болида на чисто новия отбор Haas F1 завърши шести и след края на състезанието изкрещя по тийм радиото: „Това е победа за нас! Победа за нас! Невероятно, дори не знам на кое място завършихме”.
Американците остават в историята като един от най-успешните дебютанти, а тимът на Джийн Хаас наистина е изграден от нулата - шасито беше създадено и развито от външна компания, задвижването идва от Ferrari и на практика първите километри за тима бяха записани по време на тестовете в Барселона през миналия сезон.
Дениъл Рикардо с Red Bull зарадва феновете в Мелбърн с четвъртото си място, което беше максумима за възможностите на колата на бившите шампиони в този момент. Австралиецът си остави супер меки сликове за последната серия обиколки, в опит да догони Фетел, но разликата между тях вече беше твърде голяма.
Големите губещи днес се оказаха Кими Райконен, като пилотът на Ferrari отпадна заради повреда след първите спирания в бокса, а дотогава се движеше с темпото на Фетел и също имаше реален шанс за място на подиума, както и двамата пилоти на Toro Rosso, които 5-о и 7-о място на старта останаха 9-и и 10-и на финала, като Карлос Сайнц завърши пред Макс Верстапен, а надпреварата между тях бе съпътствана с доста гневни изблици по радиото на Макс, който твърдеше, че е по-бързият пилот и на няколко пъти поиска тимът да го пусне напред, но шефът им Франц Тост ги остави да се състезават свободно.
В първото състезание за Renault при завръщането на компанията Джолиън Палмър донесе 11-о място на тима, като британецът направи зрелищна битка с двамата пилоти на Toro Rosso за място в Топ 10, но беше принуден да отстъпи.
Без кой знае какви плоблеми, но далеч от челото двамата пилоти на Williams Фелипе Маса и Валтери Ботас, като постижението на финландеца е впечатляващо, тъй като той беше наказан след квалификацията и беше пратен да стартира от алеята пред боксовете, т.е по-назад и от последния пилот на пистата.
След проблемите с новия формат на квалификациите, който не поднесе очакваната битка за предните позиции и ще бъде отменен за Бахрейн, първото състезание за сезона във Формула 1 показа, че разликата между Mercedes и Ferrari наистина е намаляла и следващите стартове се очаква да бъдат още по-оспорвани.