Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Институции с обща платформа за дигитализация на образованието

Цифровизацията на обучението не е самоцел, а условие за изграждане на умения за реализация Снимка: Vivacom
Цифровизацията на обучението не е самоцел, а условие за изграждане на умения за реализация

„Искаме България да стане по- добро място за живот - инвестициите в образованието са най-добрият начин да постигнем това. Целта на кампания „Образование 4.0" е да създаде условия, които да накарат повече хора да останат тук. Знанията и уменията зависят от образователната система.

Дигитализацията не е самоцел - тя е инструмент за достъп до информация и умения за критично мислене, начин образованието да стане интересно."

Това каза главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев на националната конференция за дигитализация на образованието „Образование 4.0", която се проведе днес в НДК.

Умението да се намира, използва и обработва информация е ключово за житейската и професионална реализацията на сегашните ученици. Това е причината технологична компания като VIVACOM да инвестира в дигитализацията, която е предпоставка за съвременно обучение и образование, допълни Добрев.

Над 200 учители, ученици и родители, създатели на дигитално съдържание и експерти се събраха в зала 6 на НДК, за да коментират меморандума и пътната карта за дигитализация на образованието. Двата документа обединяват предложенията на всички участници в образователния процес, които инициативата „Образование 4.0" събра от началото си през юни 2018 година.

„Имаме нужда от този дебат, за да префокусираме образованието", каза министърът на образованието Красимир Вълчев пред участниците в националната конференция.

„Можем да се обединим около платформа за дигитализация на образованието, вижданията ни не се различават". Така министър Вълчев коментира меморандума и пътната карта.

Още в средата на тази година всяко българско училище ще има достъп до безплатна Wi-Fi мрежа, категоричен беше той. В момента се изгражда мрежа в последните 600 училища, които нямат такава. МОН ще продължи да финансира изграждането им.

Целта е интернет в училище да бъде безопасен и насочен към образователно дигитално съдържание. Обучението в дигиталната креативност ще се разширява, включително и в предучилищна възраст. Учителите ще бъдат стимулирани да развиват дигиталните компетентности, обеща министърът.

Министърът се ангажира и със създаването на облак с безплатно учебно съдържание, в който учителите могат да допринасят. Подготвя се нов стандарт за физическата среда в училище, заяви още министърът на образованието. Новите класни стаи ще дават възможност за повече свобода по време на час.

Общо е мнението на участниците в дискусията, че е необходим документ - пътна карта, която да определи модел и рамка за дигитализацията на образованието.

Участниците подчертаха, че балансът между традиционното и дигиталното образование трябва да се запази. Целта на дигитализация е да създаде хора, способни на критично мислене и креативност.

Отчетена беше необходимостта от електронни дневници, защото те са условието за интензивна комуникация между преподаватели и учители. Технологиите ще помогнат за запазване на любопитството и жаждата за знания на децата, с които те влизат в училище, заявиха участници в дискусията.

Кампанията „Образование 4.0" на VIVACOM и в. "24 часа" ще продължи дългосрочно да работи както за популяризиране на добрите примери за дигитално образование у нас и обмяната на опит между участниците в учебния процес, така и за въвеждане на новите технологии и прилагане на ползите от тях във все повече български училища.

В партньорство с Министерството на образованието и науката, Столична община, Дигиталната национална коалиция, Асоциация „Родители", Център за безопасен интернет и Образователна платформа Уча.се ще бъде формулирана подробна пътна карта за въвеждане на дигитализацията в образованието.

 

Най-четените