Водка или уиски като като капки за очи е последната новост, заливаща рейв партитата, пише лайфстайл приложението на италианския сайт La Repubblica.
Екстремната практика току-що е станала модерна в клубния живот на Ботуша и все по-често можеш да видиш младежи, които изливат алкохола от чашите или бутилките в очите си. Т. нар. eyeballing е с френски произход, коментира италианското издание, а явлението вече се е разпространило във Великобритания.
Младите хора обаче въобще не осъзнават какви рискове крие подобно напиване. Ако нормалната злоупотреба те кара да се чувстваш зле на другия ден - един махмурлук, абсорбирането на алкохол през очите може да причини слепота.
Фалшив мит
"Това е нещо глупаво и болезнено. Младежите мислят, че попадайки в очната лигавица веществата на алкохола стигат по-бързо до мозъка, което води до незабавно удоволствие, но това не е така", казва Емануел Скафато, гастроентеролог и епидемиолог.
"Обикновено, за да се напият, те консумират 5-6 чаши алкохол - количество, което е невъзможно да се приеме през очите. В действителност, младите хора имат смелост за eyeballing, когато вече са пияни."
Опасности за здравето
"Ако поставите бутилката на очната ябълка, така й оказвате натиск, продължава Скафато. „В резултат окото се уврежда както заради директната повреда на роговицата, така и заради недостатъчния приток на кръв. Изсипването на алкохол може да причини не само конюнктивит, а в зависимост от количеството алкохол и продължителността на престоя му в окото, може да ослепееш необратимо.
Защо го правят?
Днес алкохолната зависимост има съвсем ново лице. Младите хора си организират срещи чрез Facebook къде да се напият заедно. Налице е някаква колективна принуда, патологична нужда за обща интоксикация. Ритуал, който насърчава тийнейджърите да отговарят на поканата не толкова, за да се социализират, колкото да изпаднат в общо безразличие, напивайки се.
"Относно безотговорността към злоупотребата с алкохол трябва се има предвид и това, че рекламните инвестиции в този сектор са се увеличили от 169 милиона евро през 2007 г. на 307 млн. евро през 2010 г.", обяснява Скафато.
Освен това тази широкодостъпна дрога на ниска цена винаги присъства в рекламите като нещо, без което се предполага, че не можеш да се забавляваш. А погрешното послание много често е подсилено с някои от героите на младите, участващи в рекламните клипове и подхвърлящи по някоя забавна реплика...
Да има начин - без алкохол! ;)