Проблемите с училищните банди - т.нар. "локали", тормозът в клас и зачестяващите случаи на мъже, които нападат и убиват половинките си, имат една и съща изходна точка - токсичната семейна среда, която произвежда агресивни деца. От Министерството на образованието и науката смятат, че могат да решат проблема, като въведат предмет по религия и добродетели в задължителната програма за обучение. Но дали това ще помогне? Чуйте мнението по темата на фамилния терапевт Валентина Димитрова:
От разговора ще разберете:
- Как вербалното насилие продължава да е практика за възпитание в българските семейства и до какво води то;
- Кои са знаците, че едно дете се чувства отхвърлено и необичано от родителите си;
- Какво трябва да направят учителите, когато забележат, че в класа им има "локали";
- Какво да направим като общество, когато родител отказва да поеме отговорност за детето си;
- На каква възраст е удачно родителите да разрешат на детето си да има профили в социалните мрежи;
- Защо идеята на МОН за религия в училище не само ще маскира, но и може да влоши проблема с детската агресия.
••• Коментар по темата за религията в училище прочетете тук: