Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Швеция е първата страна в света, предписвана от лекари"

Поредната оригинална северна туристическа реклама, която не бива се приема буквално Снимка: iStock
Поредната оригинална северна туристическа реклама, която не бива се приема буквално

Ако приемете тази рекламна кампания прекалено буквално, личният ви лекар едва ли ще е особено доволен.

Тя се казва "Шведската рецепта" и в нея с почти сериозен тон се твърди, че "Швеция е първата страна в света, предписвана от лекарите". Идеята е, че уникалният начин на живот в скандинавската страна, основан на баланс между природа и култура, има положителни ефекти върху психичното и физическото здраве.

Идеята на местния туристически борд Visit Sweden е да акцентира именно върху комбинацията между лесен достъп до природа и културни дейности и отражението им върху общото качество на живот и благотворното им влияние върху тялото и душата.

Или, както гласи и посланието на кампанията - "добре дошли в дестинация от различно естество" - да се акцентира върху природата, спокойствието и истинската почивка.

От борда дори казват, че работят с медицински професионалисти, готови за предпишат престой в Швеция, така че пациентите им да могат да се възползват от възстановителните изживявания на страната.

Цитират се истински специалисти, включително психиатъра от престижния Каролинска институт Ивон Форсел, с чиято помощ са подбрани дейности, за които е научно доказано, че помагат на хората да се чувстват по-добре.

••• Съседна Норвегия също залага на нестандартен подход:

Кампанията е придружена и от клип, в който "лекар" онагледява достойнствата на "рецептата" Швеция.

Жена в бяла престилка, потопена до кръста в дупка в ледено езеро, обяснява, че страната е "пълна с дейности, които могат да ви накарат да се чувствате добре".

Освен Арктика, клипът показва и други характерни за страната комбинации от култура и природа - палатка в гората, за която се обяснява, че хладният климат подпомага дълбокия, възстановяващ сън; сауна, която "активира парасимпатиковата нервна система"; празен музей като контрапункт на претъпканите свръхпосетени места по света, и "нощния" живот - фактът, че в северните части на страната слънцето не залязва за 100 дни през лятото.

"Затова се свържете с вашия лекар да ви предпише Швеция и да видим какво можем да направим за вашето благополучие", провиква се "лекарката", застанала край езеро и насред доста арктически пейзаж.

Кампанията дори има и направление, готово за разпечатване, което да се ползва от пациенти и лекари.

В него са описани препоръчваните забавления за подобряване качеството на живот и благополучието, които са отражение на ежедневни навици в Швеция с "доказани ползи на менталното и физическото здраве". Те включват обикаляне на страната с колело, посещение в гората, сън под звездите, традицията на кафе паузите фика, музиката и културата на Швеция.

Швеция опитва да привлича туристи с подобни "атракции". Снимка: iStock
Швеция опитва да привлича туристи с подобни "атракции".

Кампанията е поредният оригинален и нестандартен подход към туристическата реклама, който не бива да се приема прекалено сериозно.

Първо, защото - както припомня "Би Би Си", Швеция не е първата предписвана от лекарите страна. Още през XIX век лекарите се препоръчвали на хора с туберкулоза планините и въздуха в Швейцария и санаториалното лечение в алпийската страна е било доста популярно сред тези, които са можели да си позволят този тип медицински туризъм.

И второ - макар и съветите в кампанията да се базират на реално доказани проучвания и препоръки, едва ли в България има личен лекар, който би се зарадвал на пациент, дошъл с молба да му бъде предписана Швеция.

Но хубавото на "рецептата" е, че всеки може спокойно да си я самоизпише и да си организира посещение в Швеция без направление.

••• Туристическият борд е експлоатирал и "разликата" с Швейцария: 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените