На 24 април, по време на специално събитие, А1 и Центърът за безопасен интернет, заедно с Българската асоциация на създателите на съдържание и Нов български университет, дадоха началото на "Училище за отговорни инфлуенсъри" - първата по рода си образователна платформа в България, която обучава и сертифицира създатели на съдържание.
Програмата възниква като отговор на ясно изявената обществена нужда за по-безопасно и етично дигитално бъдеще, в което инфлуенсър културата отразява реални ценности и носи отговорност към най-уязвимата аудитория - децата и младите хора.

В контекста на все по-силното влияние, което инфлуенсърите оказват върху младежите - често дори по-осезаемо от ролята на родители и учители - "Училище за отговорни инфлуенсъри" цели да изгради култура на създаване и потребление на съдържание. Обучителната програма се състои от шест модула, разработени от водещи български експерти в областта на психологията, комуникацията, медийната грамотност и дигиталната безопасност. Темите обхващат ключови аспекти като онлайн тормоз, дигитално благополучие, влиянието на медиите върху подрастващите и механизмите за отговорно поведение в мрежата.
След лекторите са утвърдени професионалисти като доц. д-р Кристиян Постаджиян и Константин Вълков от НБУ, Антоанета Василева от Центъра за безопасен интернет и други. Участниците, които бъдат одобрени след експертна оценка на дигиталното им съдържание от екипа на SafeNet и БАСС и преминат успешно програмата, получават диплома за "отговорен инфлуенсър".
Всички останали, които проявяват интерес към обучителната програма, но не са активни създатели на съдържание - родители, учители или други заинтересовани страни - ще могат свободно да достъпят образователните материали, без да преминават предварителна оценка на онлайн присъствието си.
Стартът на инициативата идва на фона на показателни данни - проучване, проведено от Държавната агенция за закрила на детето съвместно с Регионално управление на образованието - Пловдив и Българска академия за сигурност между близо 1000 ученици от 6, 7 и 8 клас в гр. Пловдив, показва, че над 61% от децата използват Tik Tok, Instagram и Snapchat повече от 5 пъти на ден. Освен времето в тях, 70,8% от учениците са в онлайн пространството от един до три часа всеки ден, а 31% отделят от деня си от 2 до 4 часа, за да са в мрежата. Тези факти подчертават необходимостта от устойчива промяна и ангажираност към по-образована, защитена и осъзната дигитална среда в свят, в който всеки има глас, но не всеки осъзнава силата му.

Официалното събитие по повод представянето на "Училище за отговорни инфлуенсъри" събра журналисти, експерти, създатели на съдържание, представители на институции и всички партньорски организации.
Сибина Григорова, управляващ редактор на Булевард България, беше водещ, а Александра Богданска, член на управителния съвет на БАСС, модерира дискусионен панел с ученици, които в откровен разговор споделиха какво означава за тях да бъдеш "отговорен инфлуенсър", какви послания ги достигат в социалните мрежи и кои личности следват.

Събитието постави началото на дългосрочна програма от активности, насочени към насърчаване на етично дигитално поведение и ангажираност на създателите на съдържание към младата аудитория в България. Организатори на Училището са А1, Център за безопасен интернет, Българска асоциация на създателите на съдържание и Нов български университет в партньорство с Национална мрежа за децата, IAB България, БАПРА и БДВО. Популяризирането на платформата се осъществява с медийната подкрепа на Булевард България, Дневник и Капитал.
"Училище за отговорни инфлуенсъри" предстои да отвори своите дигитални врати. Още от днес можете да се регистрирате на официалния сайт на кампанията - https://safefluencers.bg/, където скоро ще бъдат достъпни и първите образователни модули.