Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Да добавим по-голям багажник?

Концептуалният Compact Sedan на BMW дава интересен поглед към бъдещото на 1-ата серия на марката, а серийното му производство се очаква да започне още през 2017 година.
1-ата серия на BMW се произвежда от 2004 година насам като хечбек, после се появиха вариантите кабрио и купе, като вторият положи основите на новата 2-а серия.
Третото поколение на Audi A3 се появи през 2012 година във вариант хечбек с три и пет врати, а само година по-късно модулната платформа MQB осигури и раждането на версията седан.
Най-мощният седан в семейството на А3 – S3, се появи на пазара с мощност 300 конски сили.
До третото си поколение А-класата на Mercedes беше малко особен хечбек, но през 2013 дебютира седанът с форми на купе CLA. Води се отделен модел, но ползва същата платформа и двигатели.
Най-мощната версия на CLA е двигател от AMG с мощност 381 конски сили. Същият мотор се предлага и при хечбека.
Също едва при третото поколение на популярния Mazda 2 се появи версията седан, при това само за пазарите в Азия и Австралия.
Тенденцията беше продължена и при появата на четвъртата генерация на Mazda 2.
Peugeot 206 дебютира през 1998 година, а седанът се появи едва през 2005. Преди него марката пусна СС (купе-кабриолет) и комби вариант.
Седанът с четири врати беше предназначен за развиващите се пазари – основно Китай, Южна Америка и Русия.
Експериментите с каросерия с 4 врати при Ford Fiesta започват при четвъртото поколение на модела. Седанът присъства и при петата и шестата генерации, но за малко пазари, най-големите от които са Индия и Бразилия.
Сега версията седан на Fiesta се предлага и в Русия.
VW Polo се произвежда от 1975 години и дълги години се предлагаше само с три врати. При третото поколение гамата беше допълнена с хеч версия с пет врати, комби и седан.
Днес версията седан на Polo е отделена като самостоятелен модел за развиващите се пазари.
Седан версията на С4 се появи още с първото поколение на модела на Citroen и беше предназначена основно за Китай, където от 2006 година се продава като C-Triomphe. Втората генерация на модела в този вариант стигна до повече пазари.
Става въпрос пак за Китай, но добавяме и Аржентина, Русия и почти цяла Латинска Америка.
Популярният Opel Corca C става основа за създаването на версия седан за развиващите се пазари.
В Южна Америка моделът се продава под марката на Chevrolet, но пак се казва Corsa. През 2008 на мястото му дойде Chevrolet Aveo.
Suzuki SX4 е на границата на кросоувърите и хечбек моделите. Версията седан се появи година след дебюта на модела – през 2007-а.
Тази версия се появи на пазарите в Индия, Япония и Източна Европа (не навсякъде, но и в Русия), а под името SX4 Sport се предлагаше и в САЩ.

Може ли да си представите любимия си хечбек с ясно оформен багажник, който превръща каросерията му в триобемна? Или не сте се замисляли по въпроса? Факт е, че много от най-популярните модели в Европа са се наложили само с един вариант на каросерията и много рядко ги срещаме в по-различен вид.

Но това не пречи на автомобилните производители да разработват и предлагат различни варианти на един и същ модел, съобразени с особеностите на един или друг пазар. Макар и неофициално, пазарите, където купувачите продължават да предпочитат седани вместо хечбек модели, се водят от производителите като по-консервативни. Най-близкият такъв голям пазар до нас е Турция, но България също попада в списъка на страните, където версиите седан на моделите биха имали успех. И в това няма нищо лошо.

Друг типичен пример за това е Китай. Там седаните и лимузините са на особена почит, а хечбек моделите се смятат за подходящи за жените и много модерно мислещите мъже. VW Polo е единственото изключение.

Историята помни успешни трансформации на хечбек в седан - като версията Symbol на второто поколение Renault Clio, която се доказа като пословично надежден и практичен автомобил. Но има и доста неуспехи - като произвежданата в Иран версия седан на Peugeot 206 или нелепият опит да се залепи багажник на първото поколение на Citroen C4. При втората генерация на модела нещата изглеждат доста по-добре.

Да видим някои от най-популярните и интересни хечбек модели, които се предлагат или са се предлагали и във версия седан.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените