Може ли да си представите любимия си хечбек с ясно оформен багажник, който превръща каросерията му в триобемна? Или не сте се замисляли по въпроса? Факт е, че много от най-популярните модели в Европа са се наложили само с един вариант на каросерията и много рядко ги срещаме в по-различен вид.
Но това не пречи на автомобилните производители да разработват и предлагат различни варианти на един и същ модел, съобразени с особеностите на един или друг пазар. Макар и неофициално, пазарите, където купувачите продължават да предпочитат седани вместо хечбек модели, се водят от производителите като по-консервативни. Най-близкият такъв голям пазар до нас е Турция, но България също попада в списъка на страните, където версиите седан на моделите биха имали успех. И в това няма нищо лошо.
Друг типичен пример за това е Китай. Там седаните и лимузините са на особена почит, а хечбек моделите се смятат за подходящи за жените и много модерно мислещите мъже. VW Polo е единственото изключение.
Историята помни успешни трансформации на хечбек в седан - като версията Symbol на второто поколение Renault Clio, която се доказа като пословично надежден и практичен автомобил. Но има и доста неуспехи - като произвежданата в Иран версия седан на Peugeot 206 или нелепият опит да се залепи багажник на първото поколение на Citroen C4. При втората генерация на модела нещата изглеждат доста по-добре.
Да видим някои от най-популярните и интересни хечбек модели, които се предлагат или са се предлагали и във версия седан.