Предвид огромната бройка на хората, които наричат всички SUV автомобили „джипове", понятието микро-SUV звучи странно. Хем „джип", хем „микро" на първо четене прилича на хибрид, който цели да лови маймуни с трици.
Качвайки се на Suzuki IGNIS обаче, става ясно, че новото поколение SUV с ултра компактни размери всъщност има своето място под слънцето.
Полу-хибридният IGNIS, който тестваме, е същият малък градски чаровник както оборудвания си с 4WD ALLGRIP AUTO брат, с леко намалени възможности извън пътя, но пък със същия значителен просвет за такъв малък автомобил.
Шофирането на компактен, леко вдигнат автомобил, съчетава удобството на практичните размери с лукса на „високото" каране. Шофьорската седалка може да се вдигне с 29 сантиметра над пода на автомобила, клиренсът от 180 милиметра позволява свободно придвижване по лоши пътища, че и извън тях.
Вече съм карала стандартния IGNIS и съм наясно, че карането в града с него е чисто удоволствие: лесно паркиране, благодарение на добрата задна камера за ясна видимост и съвършени габарити, позволяващи успоредно паркиране дори на абсурдни места като улиците „Стара планина", „Солунска", „Гладстоун" пр.
Удоволствието се подсилва от елегантния интериор, който тук е решен в черно и бяло.
Дестинацията на тестдрайва е Казанлък, по-известен като „градът на розите". В центъра на „Розовата долина" се намира най-голямата и най-добре запазена в страната Тракийска гробница, включена в списъка на ЮНЕСКО и Музеят на розата. Наблизо са античният град Севтополис и Долината на тракийските царе, така че определено има какво да се види, а пътуването по добрия стар Подбалкански път с полу-хибридната Сузи е лятно завръщане към корените.
Шофирането по завоите около Карлово, Калофер и Сопот ме връща във времената, когато морето беше не на 3-4 часа, а на цяла нощ път, и пътувах в ладата на родителите ми, спяща върху купчини спални чували на задната седалка. Вече трудно може да видите дете, което пътува легнало отзад, без детска седалка и предпазен колан, но трябва да знаете, че при добро желание, спокойно може дете или човек с по-скромни размери да прекара една нощ на задната седалка на IGNIS, без да се събуди с дископатия.
Автомобилът е компактен, но достатъчно широк отвътре и четирима души пътуват в съвсем приличен комфорт.
SHVS полу-хибридната система доближава този малък екземпляр до братята си от средния към висок клас, превъзхождайки ги в същото време с двуцифрени нива на вредните емисии. Благодарение на SHVS, Сузи предлага старт/стоп система и лека, но осезаема помощ от електродвигателя при ускорение. При спускане по наклон или намаление на скоростта, SHVS "събира" кинетичната енергия на автомобила и я съхранява в батерията за помощ при следващото ускорение.
Иначе казано, благодарение на SHVS системата, шофьорът може да се чувства доста по-сигурен в бързото задминаване и всички останали ситуации на пътя, които изискват бърза реакция от страна на автомобила. Освен това, енергията, която отива в батерията вместо да се превърне в топлинна енергия, пести гориво, респективно отделя по-малко емисии на въглероден диоксид и ви оставя с чиста еко съвест.
Спираме за снимки на язовир Копринка, като до водата се стига по лек офроуд терен, който не представлява никакво затруднение за Сузи. Дръзкият дизайн с приплесната задница, следи от нокти на хищен птерозавър и достойния за уважение надпис „made in Japan" стоят шик на фона на спокойния язовир.
Новият IGNIS не е някакъв свръхпретенциозен автомобил, но е едно брилянтно съчетание между комфортно градско возило, приличен автомобил за дълъг път, леки офроуд възможности и извор на удоволствие от шофирането.
Освен това, се предлага на цена от 21 990лв., което определено го прави заплашителен за конкурентите му, сред които могат да се позиционират дори не-компактни SUV автомобили. Браво, Сузи!