Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Bentley Bacalar - когато "просто луксозен автомобил" не е достатъчно

Началото за Bacalar със сигурност не беше лесно. Bentley трябваше да представят този двуместен спортен звяр на изложението в Женева, но автошоуто беше отложено заради пандемията от коронавирус.

Така компанията беше принудена да представи един от най-амбициозните си проекти онлайн. Въпреки това почитателите на Bentley не останаха разочаровани, защото брандът предостави подробни данни за модела, както и куп красиви продуктови снимки и видеа.

"Скорост" - това е първата дума, която би трябвало да ви идва наум, когато гледате Bacalar.

Автомобилът е с едновременно задвижване на четирите гуми и разполага с 650 конски сили, които идват от 12-цилиндровия му двигател. Така максималната скорост, която може да вдигне, стига до 320 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,5 секунди.

Скоростната кутия е автоматична, а бързото и плавно превключване става благодарение на двойния съединител.

Снимка: BentleyMotors.com

По-голямата част от купето е изработена от карбонови нишки, което прави Bacalar по-лек от повечето останали модели на компанията, а оттам се подобрява и представянето на пътя и скоростта. За сравнение - кабриолетът Continental GT е с почти 100 кг по-тежък.

Пропорциите също са по-различни от традиционните за Bentley - масивната предна решетка е допълнително подсилена, предните фарове са по-малки и профилът е още по-нисък. Частта зад двете седалки пък е направена от друг лек и ергономичен материал - алуминий.

За разлика от други спортни автомобили, които трябва да се появят на пазара по-късно през тази година или в началото на другата, Bacalar запазва предното си стъкло и то няма да струва допълнителни няколко хиляди долара на клиента.

И като говорим за клиенти и хиляди долари - "лукс" е второто, което тази кола внушава.

Снимка: BentleyMotors.com

Налице са всички отличителни черти на един спортен автомобил с марка Bentley, но тук компанията се е постарала повече от обичайното що се отнася до интериора и дизайна в купето. От Bacalar ще бъдат произведени точно 12 бройки - нито повече, нито по-малко, а фирмата-производител няколко пъти подчерта, че те вече са поръчани.

Седалките и голяма част от интериора са изработени от естествена кожа - явление, което става все по-рядко дори и при много високия клас коли. Bacalar идва в комплект с две пътни чанти от същата висококачествена кожа, да не би някой да загрози това автомобилно бижу с чанта от изкуствена кожа или, не дай си Боже, с пластмасов куфар.

По прозаичната причина е, че от Bentley не са напълно сигурни дали "стандартните" чанти и куфари ще се поместят в компактния багажник.

"Перлата в короната" обаче не са комфортните кожени седалки или дисплеите с показатели, които са с ретро полъх, а дървото, което е използвано в купето. Дървесината, която Bentley влага, е на повече от 5000 години, макар че тук за радост на природозащитниците дървото не е отсечено - паднало е по естествен начин и е "отлежавало" в почвите на Източна Англия.

Този престой в пръстта е придал на материала неповторим черен цвят, който сега е част от интериора на Bacalar.

Снимка: BentleyMotors.com

Ако ви е любопитно на каква цена идва тази комбинация от скорост и лукс - числото е 1,9 млн. долара без никакви добавени екстри. Допълнително се заплаща за избор на цвят, различен от фабричния (в случая - златист металик) и за по-добра озвучителна система.

От Bentley обаче не смятат да се ограничават само с Bacalar в сегмента на ултралуксозните спортни коли на също толкова ексклузивна цена. Компанията казва пред "Си Ен Ен", че това е само първият от серия скъпи и уникални по рода си модели, предназначени за най-богатите и заклети фенове на бранда.

Възможно е епидемията от COVID-19 да е забавила малко тези планове, но със сигурност не ги отменя и е ясно, че е само въпрос на време да видим какво идва след Bacalar.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените