Математиката е най-трудният предмет за учениците от 5 до 10 клас, сочат резултатите от анкета на министерството на образованието.
По-малките определят като сложни също история и география, а по-големите - физика и химия, гласи анкетата, проведена анонимно сред 5200 ученици.
Учениците са изразили мнението за отделните предмети според степента на трудност за научаване, необходимостта и смисъла от придобитото знание, практическата приложимост и метода на преподаване.
Като най-смислена петокласниците и шестокласниците възприемат дисциплината "Човекът и природата".
Децата смятат, че математиката развива мисленето, но не са убедени, че ще им е полезна в живота.
Учениците от 5 и 6 клас трудно приемат прехода от "Човекът и обществото" към двата отделни учебни предмета "География" и "История". Подобен проблем има и в 7 клас при разделянето на "Човекът и природата" на "Химия" и "Физика".
Гимназистите - от 8 до 10 клас, масово не осъзнават практическата полза от знанията по математика, български език и литература и физика. Те намират за важни и полезни географията и чуждите езици. Учениците с успех под много добър 5.20 по-трудно разбират смисъла на изучаваното в училище, показва още проучването.
Те най-често искат материалът да бъде разглеждан чрез практически примери и реални житейски ситуации, необходимо им е и повече време за упражнения, особено по математика.
Проучването е проведено във връзка с прегледа на учебните програми от 1 до 10 клас, който тече в момента в МОН.