Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби търговската верига Lidl с почти 2 милиона лева, по-точно 1 865 332 лева - за заблуждаваща рекламна кампания. Сумата е 0.35 % от оборота на дружеството "Лидл България ЕООД енд Ко за предходната финансова година, което към момента не е коментирало официално решението на регулатора.
Санкцията е заради играта "Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl", която се проведе в два етапа и се състоеше в раздаване по касите на талончета с код и тяхната регистрация в интернет от страна на клиентите.
Според КЗК кампанията е била с подвеждащи и непълни условия, внушавайки на потребителите, че е можело да спечелят голямата награда в двата етапа на играта, докато всъщност е предвидено само във втория етап.
Съгласно представените общи условия на кампанията, тя се провежда в, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба.
Установена е непоследователност в поведението на организатора по отношение на обявяване на основни параметри на предложението като срок, механизъм на участие в нея и др.