Антоан Гризман е един от най-известните и съпоплатените футболисти в света, но играе с бутонки от... Decathlon.
Звездата на Атлетико Мадрид и спортният бранд наскоро подписаха спонсорски договор, според който Гризман да рита с обувки на Decathlon срещу три милиона евро на година.
Това е отгоре на заплатата му от 12,5 млн., която получава като играч на "дюшекчиите".
През октомври феновете забелязаха, че Гризман носи бутонки Kipsta CLR, които струват скромните 65 евро. След подписването на договора французинът премина към друга марка от семейството на Decathlon - Elite FG Jaguar Boost, които не са много по-скъпи - 80 евро.
Decathlon продава спортна екипировка на "народни цени". Елитният клас бутонки струват около 80 евро, което е в пъти по-малко от тези на спортните гиганти Nike и Adidas, които вървят по 250-300 евро, че и нагоре.
🚨 ALERTE SIGNATURE 🚨
— Decathlon (@Decathlon) January 24, 2025
C'est officiel, @AntoGriezmann rejoint Decathlon !
Bienvenue à la maison Antoine 🤝💙 pic.twitter.com/ck0zgeEnu0
Това не означава, че от компанията правят компромис с качеството - нещо, което доказва и Гризман по терените на Ла Лига и Европа.
Световният шампион с Франция от 2018-а носеше Puma в продължение на 14 години, преди да премине към Decathlon.
Историята на Decathlon
През 1976-а група ентусиасти, начело с Мишел Льоклер, искат да направят нещо, за да променят пейзажа на спортните стоки и да направят качествените стоки достъпни за по-нископлатежните клиенти.
Така се ражда Decathlon. Първите магазини са обикновени сергии в Лил на паркинги пред хипермаркетите Auchan. Затова помагат много връзките на Льоклер - той е братовчед на създателя на веригата Auchan Жерар Мюлие.
Льоклер обича да ходи, да кара колело и е почитател на ветроходството. Затова желае неговият бранд да продава стоки за различни видове спорт. В началото има страх дали експериментът му ще проработи, но той изчезва още на първия ден, в който Decathlon продава екипировка за почти десет хиляди франка.
Бизнесът постепенно се разраства. Появяват се марките Quencha за планинарите, Domyos за културистите и Kipsta за феновете на футбола.
В края на миналия век и началото на този Decathlon се превръща в глобален спортен бранд. В момента компанията разполага с 1750 магазина в 78 държави и над 100 хиляди служители с годишен оборот от над 15 милиарда евро.
Сделката с Гризман е поредната голяма стъпка на Decathlon към масовото навлизане в големия футбол
През 2022-ра компанията сключи договорка за името на стадиона на Лил, който вече носи името "Декатлон Арена - Пиер Мороа" срещу шест милиона евро на година.
![](https://static.webcafe.bg/uploads/images/62/7062/287062/768x432.jpg?_=1739269663)
Kipsta - една от най-успешните футболни марки на Decathlon, осигурява топките, с които се рита във френската Лига 1, Лига Европа и Лигата на конференциите. Облича и френските Нанси и Ним.
Decathlon все още е далеч от мултимилионните сделки на Nike и Adidas, дори тези на Puma, но позиционирането на бранда като глобален в големия футбол върви с уверени стъпки.