"Те са дяволски скучни."
Така Ридли Скот обобщава мнението си за филмите за супергерои, които днес владеят големия екран.
Носителят на "Оскар" Скот разкри мнението си за популярния субжанр в интервю за Deadline. Дори сам подхваща темата в разговор, посветен на предстоящия му филм "Домът на Gucci" и плановете му да заснеме филм за Наполеон Бонапарт.
"Сценариите им изобщо не са добри", допълва Скот за комиксовите ленти. "Мисля, че аз съм направил три супергеройски филма със страхотни сценарии. Единият е "Пришелецът" със Сигърни Уивър. Един е шибаният "Гладиатор", друг е с Харисън Форд [бел. ред. визира "Блейд Рънър"]", казва режисьорът.
От негова гледна точка тези три заглавия от биографията му са супергеройски филми. И така според него се появява логичният въпрос: "Защо филмите за супергерои нямат по-добри сценарии?".
"Спасяват ги най-вече специалните ефекти, но това става скучно за всички, които работят със специални ефекти, дори да имат нужните пари", посочва Скот.
"Харисън Форд беше супергерой, но всички се объркаха, защото той беше пребит в края от другия супергерой (бел.ред. Рютгер Хауер), за когото мислеха, че е злодей, а той се оказа добър. Мисля, че това беше готино", допълва логиката си по-късно режисьорът.
Въпреки критиките, които има, той очевидно е гледал "Жокера" с Хоакин Финикс. Финикс изигра ролята на император Комод в "Гладиатор", а сега Скот ще работи отново с него по Kitbag - филма за Наполеон. Режисьорът хвали уменията на актьора и дава за пример именно работата му в мрачния филм на Тод Филипс, за който Финикс получи "Оскар" за главна мъжка роля.
"Така че когато направи нещо като "Жокера", има моменти в "Жокера", които никога не съм виждал. Има реакции в [този филм], които са зашеметяващи. Просто не можеш да кажеш, че не са зли. Те идват от една наранена душа. И това търся аз: каква ще е версията на Хоакин за Наполеон? Той ще е художник на собствения си портрет, и аз ще съм там да наблюдавам, колкото мога най-добре, защото това е нещото, което правя", казва Скот.
Пояснява, че негова работа е да избере най-добрите актьори и ако успее да го направи, половината му работа е свършена, а след това трябва да е просто техен партньор в процеса.
Скот е поредното от големите имена в Холивуд, което недоволства срещу комиксовите филми. Критики в тази насока имаше и Мартин Скорсезе ("Шофьор на такси" и много други), който сравни филмите на Marvel с увеселителни влакчета, а след реакции дори дори от актьори в тези продукции влезе в обяснителен режим какво е имал предвид.
Около премиерата на "Дюн" режисьорът Дени Вилньов посочи, че според него филмите на Marvel са копия на себе си.
Дейвид Кронънбърг ("Катастрофа", "Източни обещания") също се е изказвал критично, посочвайки, че този тип филми са "за деца" и че хората, които определят "Тъмният рицар: Възраждане" за "високо киноизкуство (...) не знаят за какво, по дяволите, говорят". В същото си интервю допълва, че най-добрият филм на Кристофър Нолан за него е "Мементо", който от гледната точка на Кроненбърг е много по-интересен от филмите за Батман на Нолан, въпреки че "те са 20 милиона пъти по-скъпи".
Тук обаче трябва да се отбележи, че "Тъмно минало" (A History of Violence) на Кронънбърг всъщност е адаптация на графичен роман, т.е. комикс.
Същевременно Клои Жао, която миналата година спечели "Оскар" за режисура за "Земя на номади", тази година е в кината с продукция на Marvel - "Вечните".