Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво се търси и предлага най-много в OLX

OLX провежда национална кампания Upgrade България Снимка: Olx
OLX провежда национална кампания Upgrade България

По данни на водещата онлайн платформа за малки обяви OLX,  част от международната компания Naspers, най-търсените стоки за месец май 2016-та са мобилни телефони.

След тях се нареждат таблети и четци, телевизори, автомобили, навигация, бебешки и детски колички, както и детски играчки. От компанията отчитат, че най-голям интерес сред потребителите на платформата има категорията електроника, която обединява телефони, таблети, компютри и бяла техника.

По отношение на активността по региони в България, според данните на OLX, за последните 12 месеца средно се публикува по една нова обява на човек, според броя на населението.

Най-активните градове в страната с най-много публикувани обяви на глава от населението са София, Варна, Пловдив, Габрово и Русе.

Съвсем различна е ситуацията в Кърджали, където се публикуват 6 пъти по-малко обяви на глава от населението в сравнение със София. Следват Силистра (5 пъти по-малко обяви), Смолян, Благоевград и Разград.

Забелязва се също специфика за най-предлагани стоки по региони. Засилено предлагане на телефони се наблюдава във Враца и Благоевград, на дрехи в Бургас, Варна, Пловдив и Стара Загора. Градовете, където на водещо място се предлагат обувки, са Ямбол, Търговище и Кърджали.

Гуми и джанти са много популярни в Монтана, а Кюстендил се нарежда сред градове с най-много потребители с интереси в модата, но основно по отношение на аксесоари като бижута и гривни.

Най-скъпата актуална обява в OLX в момента е на стойност 2 150 000 евро, като за тази сума чрез платформата се продава хотел в Стария град на Несебър.

Потребител от Плевен търси нов горд собственик на ръчно направена моторница от "Трабант". Цената на изобретението е 3000 лв.

Актуална информация за предстоящите безплатни събития и уебинари, както и интересни данни и статистики, ще бъдат публикувани на сайта на кампанията Upgrade България.

Това е национална кампания, която има за цел да насърчи предприемчивостта на българина.

В рамките на Upgrade България експерти от платформата за обяви, както и специалисти в специфични области на правото, счетоводството и маркетинга ще предоставят практични решения и съвети за започване, развиване на собствен бизнес и осъществяване на онлайн продажби в цялата страна.

По данни на Националния статистически институт (НСИ) много региони в страната се обезлюдяват, като прогнозите за следващите 50 години сочат, че населението ще намалее около три пъти в почти всички области, с изключение на София. Все повече българи заминават в чужбина.

В тази връзка OLX цели да покаже на българите как могат да подобрят качеството си на живот, стартирайки собствен бизнес и реализирайки продажби в интернет.

В рамките на кампанията, която се реализира с подкрепата на Българска стопанска камара, ще се проведат редица безплатни уебинари и събития по региони и градове в цялата страна.

"OLX e водещата платформа за обяви и се използва от всеки трети потребител на интернет в България. Средно на ден се публикуват по 15 000 обяви, а регистрираните потребители са над 1,5 милиона. Голяма част от потребителите на OLX са търговци, представители на малкия и среден бизнес в страната. Именно за това вярваме, че ние също носим отговорност към развитието на бизнеса и онлайн търговията у нас.

В рамките на кампанията Upgrade България ще представим информация за най-търсените стоки и услуги в страната, тенденции в онлайн търговията и интересни данни по региони", коментира Спас Сливков, изпълнителен директор на OLX България.

"Българската стопанска камара ще окаже институционална подкрепа на OLX чрез своите регионални и браншови структури, така че информацията за възможностите за стартиране на онлайн бизнес да достигне до максимално широк кръг предприятия, предприемачи и стартиращи нов собствен бизнес млади хора.

Тази инициатива е особено ценна за малките и, най-вече - за микропредприятията, а такива са над 92 процента от фирмите у нас.

Приехме поканата за партньорство, защото сме убедени, че трябва все по-активно да възпитаваме знания и конкретни умения за правеното на успешен бизнес чрез използване на съвременните информационни технологии", заяви Жечко Димитров, програмен директор на БСК.

 

Най-четените