На крайбрежието на остров Реюнион в Индийския океан е открита отломка от самолет, която може да принадлежи на изчезналия на 8 март 2014 г. "Боинг" на Малайзийските авиолинии.
Френските авиационни власти обявиха, че започват разследване по случая. Остров Реюнион е задморска част на Франция.
Парчето, за което се предполага, че е част от крилото на самолета, е открито от събирачи на боклук от крайбрежието. Отломката е покрита с налепи на морски организми, което означава, че се е намирала дълго време във водата.
Американски експерти в областта на авиационата сигурност с "висока степен на увереност" смятат, че откритите в Индийския океан отломки приличат на фрагменти от самолет "Боинг777". Машината изчезна в ранните часове на 8 март 2014 година, при полет от Куала Лумпур до Пекин.
На борда на самолета имаше 239 души. В търсенето на следи от полет МН370 бяха претърсени десетки хиляди квадратни километра, в различни части от Индийския океан, но без успех.
Photo de la valise retrouvée ce matin à Saint-André, près de là où l'aile a été vue hier. (photo @Linfore) #LaReunion pic.twitter.com/Dp23nq0U4l
— Antoine Forestier (@a_forestier) July 30, 2015
"Малейжа еърлайнс" съобщи в комюнике, че не иска да се правят прибързани изводи за намерената на френския остров Реюнион отломка. Министърът на транспорта на Малайзия Лиоу Тионг Лай, който е в Ню Йорк за заседанието на Съвета за сигурност на ООН за катастрофата на друг малайзийски самолет, каза, че към Реюнион е потеглил екип от експерти да разследва случая на терен.
Водеща следа
Това е много значимо развитие в разследването на катастрофата на полет MH370, въпреки че все още не е напълно сигурно, че отломката е от изчезналия самолет, обясни вицепремиерът на Австралия Уорън Трус.
Властите обаче разглеждат това като „водеща следа".
Досега не намирана друга следа, която да води към изчезналия самолет и това направи катастрофата една от най-големите авиационни мистерии в света, оставяйки близките на загиналите пасажери в състояние на несигурност за това какво се е случило.
Според източнци на CNN намерената останка наистина е елемент от крилото на Боинг 777. Трус посочи, че на нея се вижда номер BB670 и това може да помогне на следователите при идентификацията. Той посочи, че това не е сериен номер, но може да бъде номер, свързан с поддръжката.
Търсенето на останки от самолета се ръководи от Австралия, но Трус посочи, че френските и малайзийски власти ще участват в процеса на установяване дали останките са част от изчезналия самолет.
Австралия е предложила помощ, включително нейни експерти да разгледат снимките и да преценят дали налепите по тях съвпадат с онова, което е плувало в океана преди 16 месеца.
Малайзийските власти са изпратили авиационни експерти на остров Реюнион да проверяват отломката. Според тях това може да е флаперон и наистина може да принадлежи на Боинг 777.
Малайзийското министерство на транспорта обяви, че докато няма сигурно доказателство, че това е част от изчезналия самолет, е твърде рано да се спекупира с възможностите.
Флаперонът е част от крилото на самолета, която помага за контрол на движението. Австралийската агенция, която ръководи разследването очаква до 48 часа да има конкретна информация дали това наистина е част от изчезналия самолет.
Отломката не дава отговори на близките
Мартин Долън, главен комисар в Австралийското транспортно бюро по сигурността посочва, че ако се потвърди, че отломката е част от Боинг 777, то със сигурност това е парче от изчезналия полет MH370.
Ако това стане, екипът, който издирва останки от самолета, ще знае, че и останалата част се намира в този район. Според Трус е вероятно отломките да са достигнали до остров Реюнион за това време.
Семействата на загиналите пасажери следят развитието край Реюнион с особено внимание, след като досега редица пъти бяха подвеждани за открити останки, като впоследствие се оказваше, че не принадлежат на изчезналия самолет.
И дори да се окаже, че това е част от MH370, това няма да даде отговор на близките на загиналите - те искат да знаят какво се е случило с телата на близките им, дали самолетът е спирал някъде, дали всички пасажери са били на борда след това - въпроси, на които никой не може да им отговори.
Ако се потвърди, че това е елемент от Боинг 777, то това ще сложи край на някои от най-лудите теории за съдбата на самолета - като например това, че самолетът е кацал в Русия или че е стигал до точки, на които горивото му нямам как да го заведе.
Малайзийските авиолинии увериха, че работят с властите, за да открият откъде е дошла отломката и предупредиха, че е твърде рано да се спекулира с откритието.
дори да е от същата машина, какво доказва??? нищо! може нарочно да са я довлекли в съвсем обратна посока