Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

7 филма, съсипани от продуцентска намеса

Фантастичната четворка (2015)

Истински продукционен кошмар, дал като резултат катастрофален филм, превърнал се в символ на всичко сбъркано в съвременен Холивуд. Голяма част от филма е била презаснета в по-късен етап, режисьорът Джош Транк беше отстранен от постпродукционния процес, а след това се отрече от филма и обясни, че неговият вариант е бил съвсем различен от този, който в крайна сметка излезе.

Всъщност обаче Транк не изглежда невинна жертва на продуцентите. Упоритите слухове гласят, че се е изпокарал не само с тях, но и с актьорите, екипа и даже с хазяина си. А готовият филм явно е смесица между направеното от режисьора и последвалите спешни промени, като първият един час е бавен и скучен, а случващото се след това е внезапен и претупан финал, сякаш от съвсем различен филм, със смехотворни визуални ефекти като за 2015 г.

Най-показателна за снимачните периоди е прическата на Кейт Мара, която в някои кадри е с естествена дълга коса, а в други (очевидно част от спешни допълнителни снимки) е с ужасна перука в различен цвят. След вълна от негативен ПР и отрицателни оценки на кинокритиците, „Фантастичната четворка" се провали напълно.
Нашествие (2007)

Почти изцяло забравен филм с Никол Кидман и Даниел Крейг, разказващ за плъзването на вирус с извънземен произход. Първоначалният режисьор го е планирал като бавен психологически трилър, но щом изгледали неговия вариант, от Warner Bros. решили да наемат известните братя Уашовски да преработят филма.

Тяхното протеже Джеймс Мактейг се заел да вкара повече екшън, включително едно голямо автомобилно преследване. Краят също бил променен, като била добавена неправдоподобна щастлива развръзка, а излезлият филм е безумно съчетание от трилър в началото и шумен зомби филм накрая.
Аз съм легенда (2007)

Уил Смит е лицето на тази адаптация на известния вампирски роман, която обаче заменя вампирите с доста зле изработени CGI мутанти. Няколко месеца преди премиерата Warner Bros. заръчва да бъде изработен различен финал, който изглежда внезапен, съсипва логиката на филма и пренебрегва намеците, че мутантите са по-интелигентни същества, отколкото изглеждат. Така „Аз съм легенда” разочароващо деградира до поредния зомби екшън, който няма да се помни дълго.
X-Мен Началото: Върколак (2009)

Режисьорът Гавин Худ се изпокарва с Fox за всеки аспект от филма. Стигнало се дотам той да отиде на една от снимачните площадки и да я намери в различен цвят против волята му, с цел тя да не изглежда твърде депресиращо. Слуховете гласят, че режисьорът на „Супермен” Ричард Донър тайно режисирал части от „Върколак” и че продукцията преминала през мащабни допълнителни снимки.

Крайният резултат е объркана история от бегло свързани една с друга сцени, криволичеща между комиксов филм, трилър за отмъщение, шантава комедия и романтична драма. Това е филм, в който в един момент невинни селяни биват избити, а в следващия Уолвърин без да иска разсича предмети в банята с дългите си нокти (пресъздадени чрез плачевен компютърен ефект) в сцена, целяща някакъв комедиен ефект.
Екзорсистът: Началото (2004)

Ето един доста радикален пример. Режисьорът Пол Шрадър искал да създаде бавен и злокобен психологически трилър, който не разчита на екстремно насилие и стряскащи моменти. Щом изгледали неговата версия обаче, Warner Bros. решили, че искат съвсем различен филм, който да е чист хорър с не толкова бавно развитие.

Режисьорът на „Умирай трудно 2” Рени Харлин приел поставената му задача и фактически направил цял нов филм с исканото от продуцентите кърваво зрелище. Новата версия запазила малки части от направеното от Шрадър и главния актьор Стелан Скарсгард. Както може да се очаква в такива случаи, крайният резултат е хаотичен, съсипан от кинокритиците и провалил се в бокс офисите. Иронията е, че студиото решава да довърши и издаде на DVD версията на Шрадър с цел да намали финансовите си загуби, но тя също получава предимно негативни ревюта.
Пришълецът 3 (1992)

„Пришълецът 3” е първият пълнометражен игрален филм на Дейвид Финчър, но същевременно разочароваща трета част на една дотогава страхотна поредица. Безброй промени в сценария и допълнителни снимки, повечето против волята на Финчър, спъват продукцията, а за неговите творчески различия с продуцентите се носят легенди.

Нищо чудно, че по-късно Финчър се отрече от филма и отказа да бъде замесван в издаденото от Fox DVD с филмите от поредицата. Специалното издание на тетралогията включваше премонтирана версия на третата част, която попълваше някои дупки в сюжета, но все още не притежаваше искрата на страхотните филми, направени от Финчър впоследствие.
Великолепните Амберсън (1942)

Името ви е Орсън Уелс, на 27 години сте, а първият ви филм е бил „Гражданинът Кейн”. Ще си помислите, че точно на вас студиото не би ви се бъркало и във втория си филм ще имате възможността да разгърнете всичките си идеи. Но грешите.

„Великолепните Амберсън” спокойно може да бъде наречен дядото на съсипаните от продуценти филми. Близо един час от оригиналната версия на режисьора е била отрязана, различен по-ведър финал е бил допълнително заснет от асистент-режисьора, а студиото си позволило промени и по саундтрака на Бърнард Херман, заради което той изискал да се премахне името му от финалните надписи.

Създаването на този филм е цяла сапунена опера, а Орсън Уелс бил сринат от начина, по който продуцентите провалили обичния му проект. „Те съсипаха Амберсън, а това съсипа мен”, казва той по-късно. Най-лошото е, че версията на Уелс била изгорена и ще си остане единствено в легендите.

Премиерният „Отряд самоубийци" е твърде често описван като разочарование, белязано от неравно темпо, несвързани сюжетни линии и нелогични действия, както и от вариации в цялостния тон.

Насред цялата полемика около филма, Hollywood Reporter писа, че продукцията е преминала през огромни проблеми заради процудентите от Warner Bros, които поставили непосилни срокове, направили рисков избор на режисьор и впоследствие не харесали неговата версия, наложили допълнителни снимки и накрая направили смесица между няколко различни монтажа на филма.

Всичко това било с цел постигането на различен краен резултат от разочаровалия „Батман срещу Супермен", но ефектът явно е точно обратният.

Доколко истината за създаването на „Отряд самоубийци" е такава - вероятно никога няма да разберем със сигурност.

Но сигурното е, че студийната система на Холивуд и желанието на продуцентите да диктуват кинопроцеса и да взимат крайните решения са провалили не един и два филма през годините.

„Отряд самоубийци" няма да е първият, нито последният, като за предстоящия в края на годината „Rogue One: История от Междузвездни войни" отсега има подобни опасения.

По този повод си припомняме няколко холивудски филма, провалени от вмешателството на продуцентите, които не се колебаят да променят сценарии в движение, да премонтират след отзиви от тестови аудитории и даже изцяло да изключват режисьора от творческия процес.

Често с катастрофални резултати, както в тези седем случая.

(Съществуват и големи и всепризнати филми като „Имало едно време в Америка" и „Блейд Рънър", чиито премиерни версии са били безмилостно окастрени и ужасяващо променени заради недоволни продуценти. Впоследствие обаче тези филми са получили своите режисьорски версии, спечелили статута им на велики произведения).

Най-четените