Както Рим не е построен за един ден, така и чудовищно добър филм като "Дюн: Част втора" не е сглобен през пръсти и без взаимни отстъпки от страна на актьорите и на режисьора Дени Вилньов.
Перфекционизмът и колосалното количество работа са наложили компромиси, множество промени и жертвоготовност в името на забележителния резултат.
Сагата на Вилньов е поела по много и от трите.
Режисьорът е направил осезаема трансформация със суровия материал в при монтирането на "Дюн". А на снимачната площадка се е доверявал на инстинктите, които го съветвали да прави пренарежда съдбите на героите във филма в последния момент.
От какво се лиши Вилньов, за да сътвори съвършенството на "Дюн: Част втора" прочетете по-долу.
Раждането на Лейди Джесика
Съгласно първоначалната концепция на Вилньов Пол Атреидски и майка му Лейди Джесика е трябвало да прекарат поне една година сред фремените на Аракис, като в това време бенеджезърката роди дъщеря си от дук Лито.
В процеса на снимки обаче режисьорът променя мнението си.
На снимачната площадка той казва на Ребека Фъргюсън, актрисата, която влиза в ролята на Лейди Джесика, че променя сценария и вместо да роди, тя ще бъде бременна през целия филм.
"Погледнах го и казах: "О, не! Колко бременна ще бъда? А той [Дени Вилньов] ми отговори, че ще ме покрият с волани и грим и почти нищо няма да се вижда", разкрива Ребека Фъргюсън пред Screen Rant.
Липсващият ментор на Пол Атреидски
Когато от Entertainment Weekly питат Дени Вилньов кой е най-болезненият компромис, който е трябвало да направи при сглобяването на "Дюн 2", режисьорът светкавично отговаря - премахването на Туфир Хауът.
Измисленият герой от книгите, който в първата част на "Дюн" бе изигран от Стивън Маккинли, не намери място в продължението, тъй като режисьорът е сметнал, че присъствието му ще отклони основната разказвателна линия.
"Много обичам героя, но осъзнах, че правя адаптация за Бин Джезърит, където би следвало ментатите да ги няма. Така ми изглеждаше по-естествено и така историята се подреждаше по-логично", твърди Вилньов.
В първия "Дюн" Туфир е разположен в близкото обкръжение на дук Лито Атреидски и е ментор на неговия син Пол. Но героят изчезва след атаката на харконите на Аракис.
Песента на Гърни
Песента, която Гърни Харик изпълнява на инструмент, наречен балисет във "Дюн 2", всъщност е изрязана сцена от първия филм.
Вилньов решава да намери място за нея в продължението, понеже феновете на фантастиката са били изключително разстроени от липсата на музикалния инструмент.
Орязването на принцеса Ирулан
От самото начало Дени Вилньов е предупредил Флорънс Пю, че известна част от заснетите ѝ сцени като принцеса Ирулан вероятно няма да стигнат до финалната версия на филма.
А за да убеди актриса от нейния ранг да приеме сбита роля в "Дюн 2", режисьорът предложил на Пю, както той самият казва - "сделката със Зендая".
"Когато водихме преговори със Зендая, и казах, че присъствието ѝ в първия "Дюн" ще е рехаво, защото само ще маркирам персонажа ѝ. Но ѝ обещах, че в продължението ще развия героинята ѝ и ще ѝ дам повече екранно време. Същото обещание дадох и на Флорънс", казва режисьорът пред Entertainment Weekly.
Заличеният Тим Блейк Нелсън
Ден след като вторият "Дюн" излезе по екраните актьорът Тим Блейк Нелсън сподели, че е излязъл от прожекцията с разбито сърце, понеже е имал роля във фантастиката, но Дени Вилньов го е изрязал.
Понеже актьорът не знае до колко му е позволено да разкрива подробности зад кулисите, той не дава информация за ролята си, но феновете на "Дюн" се обединяват около една теория. Те смятат, че Нелсън е изиграл съпруга на Лейди Марго Фенринг (Леа Сейду) - бинджесърката, която съблазни Фейд-Рота.
В оригинала на Франк Хърбърт лорд Фенринг е един от най-верните представители на императора на Аракис и един от най-смъртоносните войни в цялата империя.
Дали това е вярно обаче може да каже само Дени Вилньов. Би могъл и да го покаже, като пусне изрязаните кадри от "Дюн 2" и демонстрира пълния капацитет на идеите си за фантастиката.
Желанието на публиката да види свалените от режисьора сцени е огромно, но поне за момента Вилньов е категоричен, че ще запази тази част от процеса по сглобяването на "Дюн" само за себе си.
"Често когато свалям дадена сцена, си казвам: "Не мога да повярвам, че правя това". Чувствам се като самурай, който си прави сепуко. Болезнено е, но не искам да се връщам към изрязаните сцени и да ги пускам пред публиката. Когато нещо е мъртво, то е мъртво с причина. Пак казвам - болезнено е, но това е част от моята работа. Не го правя заради егото си или заради нещо друго. Правя го само заради филма", твърди Вилньов.