Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Политическата коректност вдига меча си в "Междузвездни войни"

Дж. Дж. Ейбрамс на няколко пъти беше казвал, че ще се опитат да наложат разнообразие в кастинга на новите филми от сагата. Разнообразие тук е кодовата думичка за по-малко бели хора.
Дж. Дж. Ейбрамс на няколко пъти беше казвал, че ще се опитат да наложат разнообразие в кастинга на новите филми от сагата. Разнообразие тук е кодовата думичка за по-малко бели хора.

Истерията срещу Тръмп и Запада, вдъхновена от крайнолеви активисти в САЩ, оцапа и новия филм от вселената на Star Wars, озаглавен „Rogue One: История от Междузвездни войни".

Дни преди премиерата на монументалното джънк-фууд забавление за 200 млн. долара, в интернет се разгърна скандал за политическите послания на филма.

Всичко започна от туитове на сценаристите на мегапродукцията Крис Вайц и Гари Уита, типични за политически коректния климат. Дни след победата на Доналд Тръмп на президентските избори в САЩ, Вайц написа - „Забележете, че Империята във филма е човешка организация, базирана на бялото превъзходство".

По-късно Уита допълни своя колега с думите - „Срещу която е изправена мултикултурна група, предвождана от смели жени".

Ето как Star Wars стана Social Justice Wars. Туитовете на двамата сценаристи, които после те изтриха, легитимира популярния наратив сред крайнолевите активисти, че белите хора - и най-вече белите мъже - са изконно зли носители на привилегия, а малцинствата са потиснати жертви, които винаги стоят от страната на доброто и справедливостта.

Разбира се, още в оригиналната трилогия Star Wars от 70-те години на миналия век Империята е силно вдъхновена от нацистите и Третия Райх, но сега сценаристите не говорят за нацисти, а за бяло превъзходство, което идеално съвпада с отровните доктрини на анти-белите идеолози и културното разделение след победата на Тръмп.

Нещо повече, двамата сценаристи на „Rogue One: История от Междузвездни войни" не се задоволиха само със слабо дегизирана атака срещу Доналд Тръмп и историята на Западната цивилизация. Те смениха профилните си снимки в социалните мрежи със символа на бунтовническия алианс от филма, но добавиха към тях по една безопасна игла.

Безопасната игла беше и символът на хилядите протестиращи срещу резултата от изборите в САЩ, които излязоха по улиците, блокираха пътища, палиха американски знамена и нападаха привърженици на The Donald. Това се превърна в символ на „съпротивата" срещу изборите.

Привържениците на Тръмп, сред които действително има и тясно профилирано малцинство от бели националисти, реагираха на посланията на сценаристите Уита и Вайц с призив за бойкот на филма. Шефът на студиото „Дисни" побърза да успокои обстановката като съобщи, че „Rogue One: История от Междузвездни войни" е развлечение за всички зрители и не съдържа никакви политически послания и позиции.

Само един поглед към официалния плакат обаче е достатъчен, за да се види, че филмът е ясна и ярка демонстрация на идеологията на прогресивното ляво, според която белите мъже трябва да бъдат представяни като злодеи, а представителите на малцинства задължително са промотирани и обрисувани като репресираните добряци.

Най-големият и важен образ на плаката е на мацката Фелисити Джоунс, която е основният герой на филма. Под нея са наредени изпълнителите на ролите на добрите бунтовници - някакъв расово неопределен робот, Диего Луна, който е мексиканец, чернокожият Форест Уитакър, китаецът Дони Йен, Янг Уен - още един китаец и Риз Ахмед, който има арабски произход. Eдинственият бял мъж с европейски корени e Бен Менделсон. Както вече се досещате, той играе злодея на филма и очевидно е лицето на репресивната бледолика диктатура, която потиска добрите малцинства.

Това е направено напълно нарочно. Човекът зад възраждането на вселената на Star Wars Дж. Дж. Ейбрамс на няколко пъти беше казвал, че ще се опитат да наложат разнообразие в кастинга на новите филми от сагата. Разнообразие тук е кодовата думичка за по-малко бели хора. Тук е моментът да си спомним и за абсурдния скандал с „прекалено белите „Оскари".

Вкарването на „политиките на идентичността" в тъканта на един масов развлекателен продукт като „Rogue One: История от Междузвездни войни" демонстрира крайната степен на левичарско идеологизиране на Холивуд.

За тях светът е видян като територия, в която отделни групи враждуват на етнически принцип, където белите мъже са господстващо и злонамерено мнозинство, а всички други колективи трябва да се обединят срещу тях. Тези хора търсят предразсъдъци навсякъде и интерпретират буквално всичко през изопачения ракурс на расовата, сексуална и религиозна идентичност. Индивидуализмът и меритокрацията са пратени по дяволите.

Мазохизмът на либералните елити в Западния свят засели и „междузвездните войни". Това, което те не осъзнават е, че именно в лабораторните условия, създадени от тях, се раждат и захранват силите на реакцията, олицетворени към момента от един „много, много, много лош" оранжев милиардер.

Най-четените