Годината е 1993 г., а Брад Пит вече е световна звезда благодарение на "Телма и Луиз".
И въпреки това изкушението да се включи в проект, в който ще си партнира с Том Круз, Крисчън Слейтър, Антонио Бандерас и Кирстен Дънс, е огромно.
А и тогава вампирите все още не представляват световната мания, каквато са в момента, и продукции за тях се приемат като нещо по-свежо и различно от обикновените бандити, каубои и екшън герои.
Това, което Брад Пит не подозира, е, че жестоко ще съжалява, че се е навил да участва в "Интервю с вампир".
Проблемите започват още в момента, в който авторката на едноименния роман - Ан Райс - разбира кой ще участва във филма под режисурата на Нийл Джордан.
Райс пише сама сценария и държи да следи отблизо снимките и да дава своите съвети и насоки как трябва да изглежда филмът. Тя е силно разочарована от подбора на актьорите. И не се опитва да го скрие.
Авторката силно се надява Джордан да привлече имена като Джеръми Айрънс, Джон Малкович и Том Ханкс. Когато разбира, че в ролята на Лестат ще влезе Том Круз, тя заявява пред Los Angelis Times, че "Круз е толкова вампир, колкото Едуард Робинсън (актьор) е Рет Бълтър". С други думи, Круз не е никакъв вампир и Райс държи това да се знае.
За Пит тя не е чак толкова саркастична, макар че в същото интервю казва, че има чувството, че за екранизацията на книгата ѝ са наели Том Сойер и Хълълбери Фин. Веднъж примирила се, че кастингът на "Интервю с вампир" няма да бъде сменен, Райс сменя леко посоката на натиск и започва да настоява Пит поне да поеме ролята на Лестат, а Круз - на Луис.
Самият Пит обаче бързо разбира, че проектът ще е по-труден, отколкото е предполагал, и известните му колеги на снимачната площадка не могат да му помогнат по никакъв начин.
Както признава самият той пред Entertainment Weekly, за първи и последен път в кариерата си е мислел да се откаже.
Репортер на изданието му казва, че по време на снимките актьорът е изглеждал "малко тъжен", а Пит отговаря: "Бях нещастен. Шест месеца в шибана тъмнина. Контактни лещи. Грим...". Освен това снимките са в забутано студио в Лондон без прозорци и насред най-лютата британска зима, разказва още Брад.
"Интервю с вампир" е сред най-скъпите за времето си продукции с бюджет от над 60 млн. долара и всичко, което описва Пит, не е заради икономии. Всъщност това е може би най-скъпия филм, в който тогава 30-годишният актьор участва.
Само че режисьорът Нийл Джордан решава, че е най-добре да снима в помещения без прозорци, за да е максимално автентична атмосферата във филма, все пак по онова време вампирите не блестят на слънце, а въобще не излизат на дневна светлина. По този начин независимо дали е ден, или нощ, в студиото не прониква никакво слънце.
За да изглеждат така, сякаш в тях няма никакъв живец, Пит и Круз са принудени да висят с главата надолу за 30 минути по няколко пъти на ден. Това упражнение, комбинирано с почти пълната липса на дневна светлина, съсипва и физически, и психически Пит.
Има и още нещо, което все повече и повече го отчайва - че героят му Луис не е това, което актьорът очаква.
Райс пише сценарий за филм за първи път и той стига до Пит едва две седмици преди снимките.
Когато най-накрая успява да прочете сценария, Брад осъзнава, че героят му е лишен от редица от чертите, които го правят интересен и вълнуващ. Все пак в романа именно Луис разказва своята история как е станал вампир и какво се е случило след това, а в сценария на Райс акцентът пада повече върху Лестат.
В разговора си за Entertainment Weekly актьорът обяснява, че докато чел книгата, виждал един мъж на кръстопът в лицето на Луис. "Този човек непрекъснато се питаше кой е, лош ли е, дали е от страната на ангелите, или на дяволите", допълва Пит.
"Във филма те [Райс и Джордан] извадиха всички сензационни аспекти от героя на Лестат и ги превърнаха в пулса на цялата продукция, така че аз нямаше какво да направя", продължава той.
И така докато в книгата Лестат има по-скоро поддържащата роля на вампира, който превръща Луис в немъртво създание на мрака, на големия екран нещата са съвсем различни.
И Брад Пит не издържа повече на комбинацията от натоварване и неудовлетворение от работата си и решава, че е време да се откаже.
"Един ден нещо се счупи", разказва пред EW актьорът. Затова звъни по телефона на своя приятел и продуцент Дейвид Гефън, обяснява му, че не може да продължава повече така и пита колко би му струвало, за да се измъкне от продукцията.
"40 милиона долара", отговаря му напълно спокойно Гефън. Пит успява само да въздъхне ужасен, но остава на снимачната площадка и завършва филма. Въпреки че и до ден-днешен нарича изживяването "снимки от ада", той уточнява, че не съжалява за "Интервю с вампир". "Заслужаваше си всяка минута, защото филмът се получи страхотен", заявява актьорът.
Райс също си променя коренно мнението, когато вижда крайният продукт и го намира за абсолютен успех.
Тя пише лично официално изказване, в което казва, че това е филм, който кара хората да мислят и да обсъждат, още преди да са напуснали кино салона, и че продукцията е променила вижданията на всеки, който я е гледал.
А за Пит оттам нататък следват невероятни 90-тарски класики като "Слипърс", "Седем", "Легенди за страстта" и "Боен клуб".