Кой спечели Sound bar аудио система LG SH4 от специалната ни онлайн анкета

2016-та е годината на големите спортни събития. Страстите от Европейското първенство по футбол все още не са отшумели, а вълнението от предстоящите Олимпийски игри в Рио е все по-осезаемо.

И понеже статистиката твърди, че в световен мащаб по време на големи спортни събития се увеличава несравнимо интересът най-вече към телевизори от последно поколение, ние решихме да проверим дали това твърдение е валидно и за хората в България.

Първо трябваше да придобием представа за желанията и предпочитанията на българските потребители, като през изминалите две седмици направихме специална онлайн анкета, която се проведе на платформата на WebCafe.bg.

Щастливи сме, че в нея взеха участие репрезентативните за аудиторията ни над 800 човека, които споделиха с нас мнението си относно футбола, телевизорите, отношението им към последните технологични иновации и най-вече собствените им потребителски нужди.

Всички, попълнили анкетата, участваха в томбола за голямата награда - уникална Sound bar аудио система LG SH4.

За нас е изключително удоволствие да обявим и големия победител, който избрахме на лотариен принцип.

Гергана Илчева е щастливката, която печели Sound bar система LG SH4.

Гергана е под номер 251 от 791 души, участвали в тегленето. В случай, че не успеем да се свържем с нея в тридневен срок, резервите ни са Аделина Симеонова, Диян Киров и Евгени Николов. Честито!

А сега към любопитните резултати от онлайн проучването, което разбра какви са желанията и предпочитанията на българските потребители, когато става въпрос за телевизори и спорт.

Интересен е фактът, че в анкетата са взели участие почти равен брой мъже и жени. Съотношението им е съответно 408 на 383, което прави резултатите още по-интригуващи.

В България категорично се интересуваме от спорт - над 65% от хората са гледали мачовете от Европейското първенство по футбол всеки или почти всеки ден. Едва 18% са гледали мачовете само 2-3 пъти през цялото време. 2/3 от нас обичат да гледат мачове предимно в интимната компания на семейството и приятелите си вкъщи.

Изхождайки от тези данни, не се учудваме, че над 83% предпочитат да се отдадат на футболните емоции с ултра-модерен телевизор в хола си, вместо на голям екран на публично място, проектор или на мобилно устройство.

Проучването показва, че българските потребители стават все по-взискателни и имат все по-високи изисквания към телевизорите си.

Размерът на екрана е най-важен за 4/5 от анкетираните.

За почти толкова хора (77%) от най-голяма важност са разделителната способност и матрицата на дисплея, като най-предпочитани са телевизорите с 4К Ultra HD или 4K Super Ultra HD резолюция, както и 4K OLED дисплеите.

За над половината от запитаните голяма важност има качеството на картината като цяло и функции като 4К Upscaler и 3D Color Mapping.

Това показва желанието на потребителите телевизорът им да бъде преди всичко най-добър в основното си приложение - осигуряването на картина с добро качество.

Неслучайно водещите производители на телевизори в световен мащаб създават успоредно различни технологии, с които да осигурят търсеното качество.

В последните години се наложиха OLED телевизорите на лидера в индустрията LG Electronics, както и последното поколение 4K Super UHD LED телевизори на компанията.

Тези две съвършено различни технологии са все по-близо до съвършенството, давайки на клиентите желаната прецизност на картината.

Друг интересен извод от анкетата е това, че 85% от хората искат телевизорът да има SMART операционна система и да може да се свързва безжично с други устройства - компютър, лаптоп, таблет или смартфон.

Най-желаната функционалност при телевизорите, даваща възможност за безжично пренасяне на мултимедията от всяко от тези устройства на телевизора, е позната като SmartShare и е налична във всички нови SMART телевизори на LG.

Много българи мечтаят телевизорът да се управлява с гласово разпознаване и чрез жестове с MagicRemote дистанционно, което да им позволи много по-бързо, лесно и интуитивно управление, имайки ролята на „мишка".

Най-важното предимство на SMART телевизорите за половината от българите е достъпът до Интернет.

Освен това, ключови характеристики, на които хората държат, са използването на нова улеснена и по-интуитивна операционна система, каквато е WebOS 3.0 за 33% от анкетираните, както и допълнителни функции и възможности, като качеството и силата на звука с Ultra Surround технология за 41% от запитаните.

Направеното проучване показва и разлика в предпочитанията на жените и мъжете.

За изненада или не, оказва се, че българският мъж имат повече изисквания към телевизора от жената.

Жените имат по-високи изисквания от мъжете само по отношение на размера на телевизора (68.5%) и свързаността му със смартфона и лаптопа (22.2%).

За мъжете пък в много по-голяма степен са важни входно-изходните интерфейси, честотата на опресняване на картината, времето за реакция, ъгълът на видимост и разделителната способност.

Иновациите при телевизорите от последно поколение са продиктувани от всички тези особености на потребителското търсене.

Водещите марки все повече започват да се отличават от конкурентите си, удовлетворявайки и най-малките и необичайни потребителски капризи, за да осигурят уникално зрителско преживяване в комфорта на собствения ни дом.

Новините

Най-четените