"Представи си, че използваме картата на Средната Земя. Ако ти се намираш в Графството, моето царство е... Мордор, съответно. Разбира се, ти не си хобит. А и ние не отглеждаме орки..."
С този вдъхновен от "Властелинът на пръстените" анонс България се представя като потенциален кандидат за нов дом на ЕМА (или Европейска агенция по лекарствата, European Medicines Agency).
Рекламният клип показва гледки от централна София - Борисовата градина, храм-паметника "Св. Александър Невски", църквата "Св. Георги" в двора на Президентството, археологията под Ларгото, Градската градина, НДК, Народния театър. Използвани са и панорамни кадри от Белоградчишките скали, Рилския манастир, ски-пистите във Витоша и Пирин, плажните зони на Варна и Бургас, моменти от емблематични за България традиционни ритуали и др.
Чужденци, които работят и живеят със семействата си в България, разказват за предимствата на свежата храна, бързия интернет, туристическите възможности, "специалния чар и скритите съкровища" на София.
"Когато Господ е раздавал земя, българите закъснели. Затова не получили земя. Получили са парче от Рая", казва една от интервюираните за клипа жени.
В последната част на видеото, София се рекламира като "регионален хъб за стартъпи и много предприемачи от ЕС", с добре развита здравна мрежа, 50 медицински институции и 9 университетски болници.
Ако страната успее да привлече EMA, службата ще бъде разположена на територията на София Тех Парк.
Агенцията по лекарствата, която в момента е базирана в Лондон, трябва да се премести в друга страна-членка на ЕС заради Brexit, като процесът трябва да приключи до 2019 г. Затова вече започна конкурс, в който заедно със София се конкурират градове като Амстердам, Атина, Барселона, Бон, Братислава, Брюксел, Букурещ, Копенхаген, Дъблин, Хелзинки, Лил, Милано, Порто, Стокхолм, Малта, Виена, Варшава и Загреб.
България се "спъна" още на първата крачка от кандидатстването - докато повечето градове бяха подготвили пълноценна онлайн-реклама, Министерството на здравеопазването се отчете с... един документ от 4 страници.
Сега обаче София възстановява пропуските със сайтa и 3-минутния рекламен клип, в който показва предимствата на страната за семействата и служителите на Лекарствената агенция на ЕС.
Сайтът ema-sofia.eu е регистриран на 21 август от "Адвъртайзинг Фактори Груп", на Георги Кузмов.
Да, България е прекрасна страна с чудесна природа и климат. Обаче...има толкова много неуредици и проблеми, че направо неудобно ти става, докато слушаш възторжените изказвания на няколкото заблудени чужденци, които се възхищават на розовите домати. За всеки, запознат със ситуацията в България, изобщо не е тайна, че страната се управлява от малка група хора чрез корупция, машинации, връзки и насилие. Всеки, извън схемата, има много малки шансове за успех. Ако ситуацията беше нормална, едва ли над 2,5 млн работещи българи (по данни, представени от бившия посланик на Швеция у нас) щяха да са извън страната. Всъщност, работещите в чужбина българи са повече от работещите в България. Да оставим на страна крайно неуместното сравнение с Мордор. Изобщо, както и в повечето подобни случаи, този рекламен клип звучи неуместно като некъпан селски бек в марков костюм.