Най-сетне добра реклама на България

"Представи си, че използваме картата на Средната Земя. Ако ти се намираш в Графството, моето царство е... Мордор, съответно. Разбира се, ти не си хобит. А и ние не отглеждаме орки..."

С този вдъхновен от "Властелинът на пръстените" анонс България се представя като потенциален кандидат за нов дом на ЕМА (или Европейска агенция по лекарствата, European Medicines Agency).

Рекламният клип показва гледки от централна София - Борисовата градина, храм-паметника "Св. Александър Невски", църквата "Св. Георги" в двора на Президентството, археологията под Ларгото, Градската градина, НДК, Народния театър. Използвани са и панорамни кадри от Белоградчишките скали, Рилския манастир, ски-пистите във Витоша и Пирин, плажните зони на Варна и Бургас, моменти от емблематични за България традиционни ритуали и др.

Чужденци, които работят и живеят със семействата си в България, разказват за предимствата на свежата храна, бързия интернет, туристическите възможности, "специалния чар и скритите съкровища" на София.

"Когато Господ е раздавал земя, българите закъснели. Затова не получили земя. Получили са парче от Рая", казва една от интервюираните за клипа жени.

В последната част на видеото, София се рекламира като "регионален хъб за стартъпи и много предприемачи от ЕС", с добре развита здравна мрежа, 50 медицински институции и 9 университетски болници.

Ако страната успее да привлече EMA, службата ще бъде разположена на територията на София Тех Парк.

Агенцията по лекарствата, която в момента е базирана в Лондон, трябва да се премести в друга страна-членка на ЕС заради Brexit, като процесът трябва да приключи до 2019 г. Затова вече започна конкурс, в който заедно със София се конкурират градове като Амстердам, Атина, Барселона, Бон, Братислава, Брюксел, Букурещ, Копенхаген, Дъблин, Хелзинки, Лил, Милано, Порто, Стокхолм, Малта, Виена, Варшава и Загреб.

България се "спъна" още на първата крачка от кандидатстването - докато повечето градове бяха подготвили пълноценна онлайн-реклама, Министерството на здравеопазването се отчете с... един документ от 4 страници.

Сега обаче София възстановява пропуските със сайтa и 3-минутния рекламен клип, в който показва предимствата на страната за семействата и служителите на Лекарствената агенция на ЕС.

Сайтът ema-sofia.eu е регистриран на 21 август от "Адвъртайзинг Фактори Груп", на Георги Кузмов.

#1 straight 01.09.2017 в 20:21:25

Да, България е прекрасна страна с чудесна природа и климат. Обаче...има толкова много неуредици и проблеми, че направо неудобно ти става, докато слушаш възторжените изказвания на няколкото заблудени чужденци, които се възхищават на розовите домати. За всеки, запознат със ситуацията в България, изобщо не е тайна, че страната се управлява от малка група хора чрез корупция, машинации, връзки и насилие. Всеки, извън схемата, има много малки шансове за успех. Ако ситуацията беше нормална, едва ли над 2,5 млн работещи българи (по данни, представени от бившия посланик на Швеция у нас) щяха да са извън страната. Всъщност, работещите в чужбина българи са повече от работещите в България. Да оставим на страна крайно неуместното сравнение с Мордор. Изобщо, както и в повечето подобни случаи, този рекламен клип звучи неуместно като некъпан селски бек в марков костюм.

#2 e-mil 02.09.2017 в 21:33:04

"Най-сетне добра реклама на България... Сега обаче София възстановява пропуските..." Нищо не възстановява. Не ви ли идва наум, че агенцията не търси място за почивка, а място за работа? Това е типичен туристически клип - природни красоти, море и ски писти, исторически места... И кой знае защо примесен с кадри от завода на Софарма. Откъде-накъде администраторите на агенцията ще сметнат за предимство, че произвеждаме лекарства? И откъде накъде наличието на рисково финансиране и стартъпи ще има значение? Или пък геймърите, които виждаме в технопарка? Да, сетили са се, че чиновниците може да дойдат с децата си. И има съвсем леко подмятане за комуникации, което се изразява в отличния интернет на някаква блогърка и мъглявия намек, че може и да има wi-fi пред Министерски съвет. Но нито дума за това как могат да комуникират с правителството или поне кмета на града. Нито дума за възможностите за придвижване. Явно се срамуваме от софийското летище. Нито дума за пощенски и куриерски услуги. Ами това всъщност не е агенция от чиновници, а институт за оценка на лекарствени средства. И имат нужда не само от Интернет, а от добре уредена инфраструктура. Както и от близка комуникация с държавните институции отговарящи за връзката ни с ЕС. То неслучайно досега бяха в Лондон, а не в Ница, дето е по-красиво и по-топло. Само вижте посланията в клиповете на другите градове - примерно Дъблин: - Още на 30-та секунда виждаме обръщение от премиера на Ирландия. А по-късно и от външния министър. И двамата казват, че правителството обещава пълна подкрепа в преместването на Агенцията. - Имат не фабрики, а щабквартири на големи производители на лекарства. - Лесен достъп до града, както и до сградата, която предлагат. - Удобни хотели за гостите на агенцията. - И за капак - изявления от здравния министър и от шефката на техния здравен регулатор. Или датския клип: - Отново обръщение от премиера с ангажимент от правителството. - Предлагат бърз и лесен достъп със самолет до всички европейски столици. - Предлагат не фабрики за лекарства, а широки възможности за научни експертизи. - Изявление от кмета на Копенхаген, който обещава всякакви услуги и помощ за семействата на служителите. Или клипа на Барселона: - Изявление от каталунския здравен министър. - Изявление от зам. кмета на Барселона. Или клипа на Милано. Още в първата минута виждаме: - Един куп възможности за градско придвижване. - 165 фармацевтични фирми - Услуги от 159 биотехнологични изследователски фирми; - А накрая - 10 527 международни полета месечно. Всички знаят къде е Милано, всички знаят, че се стига лесно дотам, но въпреки това са го подчертали. Ето така се прави клип. Не реклама на туризма, а реклама на възможностите за конкретната цел.

Новините

Най-четените