Повече от половината българи смятат, че качеството на българското сирене е ниско. Това съобщиха организаторите на националната образователна кампания "Всичко за сиренето", която стартира днес.
Изследване показва, че една трета от българите никога не са се интересували от състава и производството на сиренето. Значителна част от потребителите не са наясно и със съставките и процеса на производството му.
Данните показват още, че бялото сирене е продуктът, който е сред най-предпочитаните на българската трапеза - 91% от потребителите купуват сирене за домакинството, а 42% го консумират всеки ден.
Повече от половината потребители обаче смятат, че качеството на българското сирене е ниско, а 73% са на мнение, че здравните институции не прилагат необходимия контрол върху процеса на производство.
Основните цели на кампанията "Всичко за сиренето" са да повиши потребителската култура и да даде повече информация относно един от най-традиционните и обичани български продукти - бялото саламурено сирене.
През следващите няколко месеца в търговските обекти в страната ще се разпространяват образователни брошури, които съдържат полезна за потребителите информация.