Синдикатите в "Български пощи" се събират днес, за да решат дали да започнат стачка. Причината - очакват се 30% съкращения на персонала, а държавата бави субсидията за 2011 г. Това казва пред "Труд" зам.-председателят на КНСБ Валентин Никифоров.
"Не може да позволим такива съкращения, нито пощальоните да останат без пари", категоричен беше Никифоров. В съобщение до медиите през седмицата ръководството на пощите отрече да се готвят съкращения.
Но все пак уточни, че ако се намалява заетият персонал, това ще стане след уговорки със синдикатите. Компанията има да получава от държавата около 22 млн. лева субсидия заради загубите, които реализира за предоставянето на универсалната пощенска услуга.
В Български пощи щели да стачкуват, не си били взели субсидията за 2011 година, били на загуба с доставянето на писма и поддържането на пощенски клонове по селата. За сериозни реформи в пощите ни се говори от много време, но промените са колкото им разрешат, по мъничко. Така си е то, от нереформирана държавна фирма се краде по-лесно, най-вече се краде пазарен дял. Много е удобно, ако някой "важен" човек има куриерска фирма, а важните хора у нас имат куриерски фирми. Освен това имат и охранителни фирми, за това се закрива СОТ в МВР. Важните хора у нас имат и фирми за автобусни превози, за това и получават най-изгодните часове за тръгване по междуградките линии. Други или същите важни хора возят пътници в София по вътрешно градките линии и получават повече пари на километър, от колкото общинското дружество. Те возят в нови, хубави, чисти автобуси, а общинското с 20-30 годишни автобуси внос втора ръка от Истанбул. Толкова е пропита от корупция тази страна, че чак е плашещо. Скоро дадох оферта на средно голяма фирма, а човека който ги представя пред ръководството ме покани на среща, за да сме "обсъдили" детайлите. Иска си дял човека, а поръчката е за около 1000 лева. Егати страната ...
В Български пощи щели да стачкуват, не си били взели субсидията за 2011 година, били на загуба с доставянето на писма и поддържането на пощенски клонове по селата. За сериозни реформи в пощите ни се говори от много време, но промените са колкото им разрешат, по мъничко. Така си е то, от нереформирана държавна фирма се краде по-лесно, най-вече се краде пазарен дял. Много е удобно, ако някой "важен" човек има куриерска фирма, а важните хора у нас имат куриерски фирми. Освен това имат и охранителни фирми, за това се закрива СОТ в МВР. Важните хора у нас имат и фирми за автобусни превози, за това и получават най-изгодните часове за тръгване по междуградките линии. Други или същите важни хора возят пътници в София по вътрешно градките линии и получават повече пари на километър, от колкото общинското дружество. Те возят в нови, хубави, чисти автобуси, а общинското с 20-30 годишни автобуси внос втора ръка от Истанбул. Толкова е пропита от корупция тази страна, че чак е плашещо. Скоро дадох оферта на средно голяма фирма, а човека който ги представя пред ръководството ме покани на среща, за да сме "обсъдили" детайлите. Иска си дял човека, а поръчката е за около 1000 лева. Егати страната ...