Влаковете спрени, идат още съкращения

Стачката на железничарите продължава трети ден. Няма признаци за постигане на съгласие, необходимо синдикати и власт да седнат на масата на преговорите.

От 8 часа в събота стачкуващите служители в БДЖ отново са спрели движението на влаковете по основните линии, каза днес председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев, цитиран от БТА.

Няма движение на Централна гара в София след началото на стачката днес, гарата е пуста, няма чакащи пътници, заяви още той.

Според него влаковете не се движат и на гарите в Мездра, Лом, Видин, Казичене, Пловдив, Ямбол, Бургас, Горна Оряховица, Русе. Бунев призна, че има информация за пътуващи влакове от гара Варна, но като цяло стачката на железничарите обхваща почти всички направления.

Има натиск от страна на ръководството на БДЖ върху някои стачкуващи, каза още Бунев.

По думите му железничарите продължават да стачкуват, защото разбират, че спирането на стачката ще е пагубно за тях. Заяви, че синдикатите няма да седнат на масата на преговорите с поставяне на ултиматуми от страна на ръководството.

Протестът ще продължи до 16.00 часа, както беше и в последните два дни.

Няма пари за БДЖ, ако дружеството не е оздравено

До 500 човека в БДЖ ще освободени през следващата година, съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски пред Дарик. По думите му няма да има проблем те също да бъдат обезпечени с някакъв вид социален пакет. Компанията ще съкрати 2000 човека до края на 2011 г.

През 2013 г. България ще получи европейска помощ от 600 млн за нови влакове, ако дружеството е оздравено, обяви още той и допълни, че страната ще подпише през януари или февруари споразумението за заем от Световната банка.

Министърът информира, че 138 влака ще бъдат спряни от движение, както и че ще има продажба на неоперативни активи.

Московски не вижда да има транспортен хаос и обяви, че протестът в железницата не се разраства. Цялостната стачната активност обаче вероятно ще се повиши заради планираните реформи на пенсионната система, прогнозира той.

Запитан колко е администрацията в БДЖ, той обяви, че тя е 1/4 от цялата компания. Увери, че длъжностите, които подсигуряват безопасността на железниците няма да бъдат оставени без персонал.

Включването на товарните влакове в стачката води до сериозни загуби, призна той.

Възможно е да се капитализира ново дружество и то да поеме функциите от БДЖ, но не искам да мисля за този вариант, защото това е трудно решение, каза още министърът

Новините

Най-четените