Магистрали май, май...

След като депутатите от БСП Димчо Михалевски и Атанас Мерджанов огласиха факти, че най-големият пиар коз на Бойко Борисов - магистралите, са пред провал, по-късно и строителният министър в оставка Лиляна Павлова призна за това с половин уста.

Има забавяне в темповете на работа по лот 4 на магистрала "Тракия", обяви тя. Аутобанът е вписан в намеренията на властта още в далечната 1964 г. По думите й на изпълнителя на трасето от Ямбол до Карнобат (сдружение "Тракия ІV", в което най-голямата компания е "Холдинг Пътища" на Васил Божков) са изпратени писма, с което се приканва да се мобилизира. Ако не стане, ще бъдат наложени неустойки, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството.

По договор крайният срок за завършване на участъка е до 1 юни. "Дали ще се случи, не мога да кажа", заяви Павлова.

Директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров също призна, че на обекта не се работи с желаните темпове. "Нужно е двойно и дори тройно да засилят работата, за да наваксат забавянето", смята той.

И Лазаров и Павлова допуснаха възможността да се стигне до прекратяване на договора, ако сдружението продължава да се "ослушва".

Според първоначалните планове трасето, от което в момента са пуснати само 16 км - от Ямбол до Зимница, трябваше вече да работи. Заради студената зима м.г. строителят получи отсрочка до 31 май 2013 г. Самият Борисов смяташе да се реже лентата по изборно време. Редовният мандат изтичаше в началото на юли. Готовата отсечка например осигури трикратно рязане на ленти.

Всички пътни съоръжения по останалите 30 км от отсечката са готови, с изключение на две, които се довършват. Асфалт липсва на по-голямата част от трасето. Шефът на АПИ посочи, че метеорологичните условия в момента не са подходящи за полагане на асфалт, така че "при мобилизация изпълнителят има всички шансове да влезе в графика".

Едни кофти данни

Депутатът от БСП Димчо Михалевски съобщи, че текущият физически напредък на изпълнението на строително-монтажните работи на Лот 4 на АМ "Тракия" е 59%, а платените средства на изпълнителя са 78% от общата стойност на проекта.

На практика разплащанията изпреварват с 18% изпълнението - т.е. предварително са платени на изпълнителя близо 33 милиона лева.

"Въпреки че беше осигурено финансиране, а проектната готовност е налична, отчуждителните процедури са завършени, ГЕРБ не успяха да изградят 116 км автомагистрален участък за 4 години.

Настоящото състояние на обекта, финансирането му, огромните задължения към реалните подизпълнители поставя под сериозен въпрос завършването на участъка на Лот 4 дори и до края на 2013 г.", заяви Михалевски. Според него десетки подизпълнители-наемодатели на строителна техника реално изпълняват строително-монтажни работи на Лот 4 на магистрала "Тракия".

"Поради факта, че главният изпълнител няма право на подизпълнители, той ги е "маскирал" като наемодатели на техника. Това означава, че изпълнителят Сдружение Тракия IV е извършило чиста измама спрямо тях и на около 50 фирми не са разплатени над 15 милиона лева.

Общият ефект от престъпната схема на управляващите е над 47 милиона лева в джобовете им, а подаръкът за изпълнителя е за около 4 милиона лева", каза още Михалевски.

"Към днешна дата това правителство е успяло да пусне в експлоатация 111 км магистрали. Предното правителство пусна 133 км автомагистрални участъци", добави Михалевски.

"Бойко Борисов заяви, че до края на мандата ще бъдат завършени три автомагистрали в целите им участъци - "Люлин", "Тракия" и "Марица". Извън завършената магистрала "Люлин", до края на мандата дори и в редовния вариант, няма да бъдат завършени останалите две магистрали", посочи депутатът.

#1 Бай Йован 28.02.2013 в 17:19:48

Интересно, от едните 133 км, от другите 117 км, от НДСВ-то сигурно и от тях 150-тина и бай Тошовите 200-250 км. ... Ми то станаха хиляда километра магистрали Па где ги тия магистрали бе джанъм?

Новините

Най-четените